Alla inlägg under oktober 2009

Av Nori - 7 oktober 2009 15:41

Det gick ganska bra på jobbet, fick gjort det jag skulle även om magen hann bli både trött och tung och jag fick gå i snigeltempo. Har legat sedan kl. 11 och sammandragningarna har inte lugnat ned sig ännu. Det innebär att jag har drygt 1 h kvar att arbeta idag. Det känns besvärligt eftersom jag vill känna mig lite piggare så jag kan sitta innan jag kör igång. Ja, ja jag får väl i värsta fall göra ett kvällspass även om det känns skittrist!

Av Nori - 6 oktober 2009 19:50

En mindre bra dag idag. Cyklade till jobbet på mammas cykel. Tyvärr var styret för lågt så jag fick en dålig ställning vilket orsakade sammandragningar. På hemvägen gick det lite bättre, men jag var ganska tung i magen när jag kom hem.


Efter lunchen försökte jag att vila så mycket som möjligt, men jag fick lov att ringa lite samtal och sånt vilket gjorde att jag fick sitta upp en hel del. Det innebar lite sämre vila.


Kl. 16 hade jag klipptid. Färgade håret koppar, blev skitsnyggt! Tyvärr har jag riktigt mycket sammandragningar nu under kvällen. Det har nog varit en alldeles för intensiv dag helt enkelt. Jag hoppas att jag får sova ok inatt för imorgon har jag en ganska jobbig dag framför mig då jag måste stå och gå en hel del på jobbet. Jag håller tummarna för att det ska gå bra...



Av Nori - 5 oktober 2009 13:16

Har sovit gott i natt! Var uttröttad efter för lite sömn natten mot söndag och sammandragningarna var lugna också eftersom jag inte gjorde någonting alls igår. Det enda jag presterade var lite sockerkakssmet som jag slickade i mig direkt från bunken... Helt klart en av mina laster. Lite godis och Coca Cola slank också ned på kvällen.


Idag var jag 2,5 timmar på jobbet och sedan cyklade jag hem i ungefär den takten jag har när jag går i vanliga fall. Inga stora sammandragningar som störde, jätteskönt! Har legat och surfat och sammandragningarna har kört igång för dagen, men tänkte försöka jobba lite mer nu när jag har ätit och fått lite energi.


Att det kan vara så jobbigt att inte göra någonting alls!

Av Nori - 4 oktober 2009 12:45

Oh, en rolig grej som hände igår kväll! Jag kände bebisen buffa!! Jättefränt, jag kan ha känt liknande under förra helgen, men då var det svårt att särskilja från alla mina tarmrörelser. Det var när jag låg helt avslappnad framför tv:n som jag kände det. Klonk, klonk på insidan, bebisen som sprattlade!


Jag tror att jag är för uppe i varv, har för orolig mage och kanske för mycket sammandragningar som stör, att det är därför jag inte känt h*n förut. Men kul var det! Jag hoppas att jag får känna det igen, snart!


Min mage är ju heelt värdelös under denna graviditet, stenhård med förstoppning eller på gränsen till förstoppning nästan hela tiden, så den är ju lite orolig och gasig om jag säger så. Ibland gör det så ont när gasen passerar att jag får bita mig i läppen för att inte ropa högt. Min mage har varit sån här sedan veckan jag plussade.


Jag höll den dock i skick med kiwi, russin, frukt- och grönt, övriga fibrer, mycket motion och Vi-siblin. Men, så kom ju de förbannade sammandragningarna och motionen försvann ur bilden och magen kajkade ur totalt!


Har bytt Vi-siblin mot Forlax för att läkaren tyckte det, men äter i övrigt likadant. Forlax ska visst ge samma effekt, så det är väl helt enkelt så att motionen var och är det avgörande för att hålla igång min mage. Det innebär att jag alltså måste leva med den som den är idag, om jag inte kan komma på nåt annat som kan lösa problemet.


Forlax är för övrigt sååå mycket godare än det superäckliga Vi-siblin, så på det sättet var bytet i alla fall 100 procentigt!



Av Nori - 4 oktober 2009 09:55

Fyfan för denna natt!! Har legat vaken i drygt tre timmar på grund av alla sammandragningar. Jag är så trött och på dåligt humör idag, så hälften vore nog. Dessutom så är livmodern inte lugn och fin som den brukar vara direkt när jag stiger upp. Som grädde på moset är det kallt, blåsigt och regningt ute också. Blä!


Så vad beror det på? Ödets nyck, eller gjorde jag för mycket saker igår och får lida för det?


För att trösta mig själv har jag druckit varm choklad på morgonen, äkta - med kakao, socker, grädde som rörs ihop. Dessutom tillsatte jag två bitar Lindt choklad som fick smälta när mjölken värmdes. Mumma!


Min plan med att göra många saker idag verkar härmed ha skitit sig, så jag får väl roa mig med att sufa eller nåt.

Av Nori - 3 oktober 2009 19:17

Vilken härlig dag idag! Lördagar verkar vara dagen för att ha få sammandragningar!


Idag har jag åkt runt och gått i affärer ett par timmar, vilket funkade bra eftersom jag tog bilen och åkte emellan många affärer, så det blev mycket vila. Efter shoppingen åt jag lunch och vilade jag lite, sedan försökte jag att gå på en promenad. Tyvärr verkar jag inte kunna gå snabbare än Lucia-takt och inte så mycket längre än 15 minuter. Men jag lyssnade på kroppen och la mig och vilade ett tag igen. Sen lagade jag middag och diskade undan.


Har nu suttit och tittat på tv en stund och magen verkar ovanligt lugn faktiskt. Riktigt härligt!


Imorgon ska jag banne mig försöka med dvd-gravidyogan. Det kanske kan gå?

Av Nori - 2 oktober 2009 14:07

Sammanfattning av gårdagens eftermiddag och kväll - sammandragningarna ungefär som dagen innan. Inte lika många smärtsamma på kvällen, men det höll helt klart igång hela tiden.


Idag cyklade jag till jobbet för andra dagen i rad. När jag sätter mig på cykeln känner jag direkt att magen blir "tyngre" (Jag som knappt har nån mage för övrigt.). Sen gick det rätt bra att jobba, men fick lov att gå en liten extra runda för att lämna in ett papper och sen var det kört. Sammandragningarna började, så det var bara att ringa hem till J och be om hämtning när jag jobbat två timmar. Mer gick inte. Trist.


Har legat och surfat sedan jag kom hem, och nu känns det rätt okej ändå, så jag hoppas att resten av dagen förblir som de tidigare.


Fick förresten kommentarer om min mage idag, tydligen så har den börjat synas litegrann nu. Kul, för att jag vill att det ska synas, men samtidigt vill jag inte att den ska bli så stor med tanke på mina ryggbesvär. Nåväl, den som lever får se!


Idag är det freeeedag!

Av Nori - 1 oktober 2009 13:14

Kanske blev min skrida-som-en-lucia-promenad igår för mycket i alla fall, för under kvällen hade jag stora, ganska smärtsamma sammandragningar i drygt två timmar. Det sabbade faktiskt min Idol 2009 upplevelse! Under dagen och eftermiddagen var sammandragningarna som de brukar vara.


Sen var jag så slut så jag har sovit hela natten, inte ens varit uppe och pinkat! Har därför ingen aning om hur sammandragningarna varit under natten.


I dag har jag provat att cykla fram och tillbaka till jobbet. Dit gick ganska bra, men i slutet av mina två timmar fick jag lite större sammandragningar. Men det kan i och för sig ha berott på att jag fick lov att stå i drygt 20 minuter också. Hemvägen var jobbig att cykla, särskilt i uppförsbackarna.


Jag har haft stora, långa sammandragningar, varav några onda sedan jag kom hem strax före 11. Jag hoppas att det ger med sig snart, för det skulle vara såååå underbart om jag kunde få cykla till jobbet. Känner mig mycket friare än när jag måste åka bil. Plus då, måste jag erkänna att jag saknar, saknar, saknar så att kunna motionera. Att då få cykla i sakta mak vore ju ett liiitet steg närmare lite motion...

Ovido - Quiz & Flashcards