Alla inlägg under augusti 2010

Av Nori - 25 augusti 2010 15:59

Hej, hopp vad jag har gråtit idag. När jag och baby J kom till läkaren var det som om någon öppnade kranen, för sedan har det runnit hela dagen.


Vi fick berätta vår historia sen gjordes pricktest (inget utslag) och blodprover togs bl a för att kolla glutenintolerans. Sedan fick baby J utskrivet medicin mot halsbränna ifall det är det han besväras av. Ja, och så livsmedelsanvisning på en snällare ersättning.


Sedan sa allergisköterskan nåt i förbifarten när vi var på väg att gå - att jag skulle fundera över hur han sover när han nyss har bajsat för det skulle kunna vara förstoppningsbesvär han får, fastän bajset ser normalt ut när det kommer. Han skiter ju inte så ofta min son, men han får ofta kämpa ett par dagar innan det kommer, har han bromsspår i blöjan nån dag eller så innan lasset kommer. Och kanske därför han reagerar mer och mer för varje dag med smakis?


Jag ska lägga märke till bajseriet och humöret och se om det blir nån effekt av halsbränna-medicinen.


Hoppas, hoppas jag är såå trött och sliten nu att hälften vore nog.

Amning · Mage · Mat
Av Nori - 24 augusti 2010 18:23

Sista två nätterna har baby J bara vaknat till ordentligt en gång. Övriga gånger har han stökat på i sömnen utan att riktigt vakna. Skönt!


Tyvärr verkar det som om han är allergisk mot soya också. Jag åt kinamat igår och han har kräkts ohyggligt mycket igen och varit kinkig. Skit också!


Vi har vägt honom också och han har gått upp i vikt och bara tappat ytte-pytte på sin kurva. 6600 gram väger han nu, sju månader gammal. Svårt att säga om det är tack vare intensivamningen som han har gått upp, eller om han skulle ha gått upp lika mycket i alla fall. En sak som är tydligt är att han kräks mycket mindre nu när han ammar oftare. Tyvärr får jag ju inte nåt "liv" när han ammas varannan timme och jag är riktigt trött, fastän jag fått sova ok sista nätterna.


Träffade även en annan BVC-sköterska idag och hon trodde att han kanske hade slapp magmun, så imorgon ska vi träffa läkare. Jag har ingen aning om vad det handlar om, så jag får väl se imorgon. Jag vill få ett slut på detta nu.


Amning · BVC
Av Nori - 19 augusti 2010 11:56

Ja, hur ska jag sammanfatta senaste veckan? Sömnbrist, oro och matstrul är nyckelorden.


Baby J fortsätter att falla från sin viktkurva. Dietisten säger att vi måste börja med tillägg. Oro. Oro. Är nåt fel? Från -1,5 vid födsel till -2,25 nu. (Han är ingen stor kille, nej.) Vi försöker med ersättning. Baby J vill inte. Alls. Otrevliga och jobbiga matsituationer. Dessutom får han ont i magen, på samma sätt som av smakisarna. Har han världens mest omogna tarm eller är det nåt annat? Oro. Oro. 


Vi slutar med ersättning och jag försöker erbjuda bröstet oftare (varannan timme) - innan baby J säger till att han är hungrig. Han äter nu sju gånger per dag istället föt sex. Hoppas, hoppas, hoppas att det ska göra skillnad. Vägning på måndag. Då faller domen. Fortsätter han att falla "måste nåt göras". Oro. Oro. Därtill stress över att hinna mata honom oftare och en känsla av instängdhet. Jag hinner ju inte iväg eller göra nånting...


Mamman (jag) sover lite och inget pga den onda magen. Allting blir as-jobbigt. Jag ligger verkligen på gränsen för vad jag orkar med. Trillar ned ibland. Då gråter jag.


Hopp i tunneln - mindre magproblem för baby J i natt, så jag har bara varit vaken tre-fyra gånger. Känns mycket bättre idag. Hoppas att det håller i sig. Jag behöver lite sömn nu!

Av Nori - 8 augusti 2010 12:16

Jag är så trött att det känns som om jag ska gå av. Vår semester har varit trevlig. Lite väl gnällig från min sida ibland, vilket jag helt skyller på tröttheten. Baby J har nämligen kommit in i en fas där han somnar vid 23-00 tiden (som vanligt) och sedan vaknar kl 02, då han lätt kan sövas om för att sedan vakna mellan kl. 04 och 05 och vara väldigt svårsövd. Så då är jag vaken mellan en och två timmar. Sa jag att jag däremellan vaknat av baby J's nattljud och J's snarkningar trots att jag sover med öronproppar? Sen vaknar baby J igen vid 06-06:30 för att äta. Och sen tycker han att han har sovit klart.


Det har inte jag. Det har inte jag. Det har INTE jag. Fyy så j*vla trött jag är.


Om vi inte varit bortresta och bott borta hade jag väl kunnat ligga kvar och sova fram till lunch, men det går ju inte när man ska vara trevlig och social. Men nu är vi äntligen hemma. J åkte förvisso bort igår, men kommer hem på måndag.


Jag laddar - på måndag är det min tur att sova. Oj, så jag ska sova. Sova. Sova.

Skapa flashcards