Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Nori - 18 oktober 2009 18:00

Jag har en värdelös och jobbig dag. Sov väldigt lite i natt pga alla sammandragningar, så dagen började väl inte helt lysande eftersom jag lätt blir grinig vid lite sömn. Sen har mamma varit här idag för att hjälpa mig med sånt som jag vid normala omständigheter klarar hur enkelt som helst. Tex att flytta och packa upp böcker och omorganisera några köksskåp.


I varje fall så har jag nästan inte gjort någonting under dagen, har mest suttit förutom en kort sväng till affären, men sammandragningarna är inte alls roliga! Är så himla lessen just nu, både för att jag inte kan fixa de enklaste sakerna själv och för att jag blir så less och trött på de jobbiga sammandragningarna som bara lugnat sig lite trots att jag nu har legat i 1,5 h. Tycker så synd om mig själv just nu och vill verkligen inte ha det så här i fyra månader till!

Av Nori - 18 oktober 2009 13:30

Äntligen är J's bortahelger med jakt över! I dag är sista dagen som de ska jaga och jag ser så fram emot att få tillbringa mer tid tillsammans med honom. Nu ska vi gå på bio, gå ut och äta och göra andra saker "bara vi två". Det ska bli så kul och det känns välbehövligt för vår relation att vi får komma ur vardagen. Vi måste nyttja helgerna till att tänka på varandra för det är bara då vi har ork över att fokusera på den andre.


Under veckorna är jag helt slut på kvällarna efter att ha jobbat mina timmar och J är lika slut han efter att ha slitit med skolböckerna. Det märks väl att han bara precis har hunnit vända nere på botten i sin utmattningsdepression. När han har pluggat finns ingen energi över till någonting annat, inte heller till hushållsbestyr. Jag hoppas verkligen att de nya antidepressiva han började med i veckan ska ge honom det extra stöd han behöver för att dalarna inte ska bli så djupa hela tiden.


Det är tur att mina föräldrar kan ställa upp och hjälpa till så huset blir någorlunda färdigt innan bebisens ankomst, då vi annars är två stycken som av skilda skäl inte kan prestera på egen hand.

Av Nori - 18 oktober 2009 09:03

Näe, natten har inte varit kul. Låg vaken mellan kl. 02 och 05 med sammandragningar som inte ville ge med sig. Jag antar att jag måste konstatera att jag kanske inte var så bra på att bara sitta och bestämma över mamma igår som jag trodde. Jag måste ha hjälpt till och varit på benen och flyttat för mycket grejer i alla fall. Jag måste försöka att vara bättre idag, för imorgon är det jobb och då funkar det inte så bra att bara sova halva nätter.


Middagen hemma hos min kompis igår var helt suverän! Hennes sambo är en underbar kock. Vi fick en variant på en Wallenbergare som var helt suveränt god. Jag njöt av maten trots att jag visste att den var lagad med vispgrädde, smör, massor med olja och annat jag i vanliga fall brukar känna lite äckel inför då det tenderar smaka för mycket fett. Men kocken hade hittat en bra balans helt enkelt!


Som dessertvin dracks Sommavite, jag stack ned tungan i ett glas och det var såå gott! Fick lite på de andra när de sa att det passade alldeles utmärkt att doppa mandelskorpor i vinet.


Det enda jag kände under kvällen var att jag hade låg energi och att jag därför inte orkade vara så deltagande i samtalet runt bordet. Lite trist, för jag kände mig ganska tråkig.

Skapa flashcards