Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Vad händer annars?

Av Nori - 25 mars 2012 12:43

Vi har intensifierat husletandet de sista veckorna. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett större hus? Det är alltid något som vi inte gillar. I onsdags så tittade vi på ett hus som vi älskade både tomten och planlösningen på. Besiktningen visade att det var ett friskt hus, det som behövdes åtgärdas var endast kosmetiskt. Men, såklart så låg huset lite för nära en större väg och vi vill inte bli störda av trafikljud. Hade det legat två hus längre in på gatan hade man inte hört ett smack. Så typiskt! Vi vill ju helst ha hunnit flytta innan bebisen kommer och jag börjar känna mig lite stressad. Vi måste ju ha deadline för flytt 2-3 månader bort eftersom vi har ett eget hus att sälja också.


Jag har blivit sjukskriven 25 procent pga sammandragningar. Och jag tycker att det har blivit stor skillnad, bara på det lilla faktiskt. Jag har mycket färre, nästan så att jag tror att jag inbillat mig och att jag borde kunna jobba heltid. Ska tillbaka till läkaren om två veckor, så jag får väl höra vad hon säger.


Annars är det jobbigaste just nu att jag ligger +7 kg. Fy vad jag känner mig tjock och otymplig. Det är så trist att lägga på sig extra. Jag ser ju hur jag fått valkar på sidorna och på ryggen. Där har jag inget behov av extra inlagringar. Jag behöver inte det! Jag vill inte ha det! Om 2 ynka kg passerar jag min totala viktuppgång från förra graviditeten. Och jag är bara i vecka 24, så jag hyser inga större förhoppningar om att stanna på +9 kg direkt. Ångest, ångest. Jag vill inte! Jag vet att det är ytligt men jag kan inte hjälpa hur jag känner.


Lilla J är inne i en så underbar fas just nu. Han är så himla rolig att vara med. Idag när jag stod och lagade mat  så skulle J starta en tvättmaskin och han ville följa med. "Hej då mamma, kommer om en liten stund!" sa han när han tog på sig crocsen för att följa med J ut i tvättstugen.


Vissa nätter vaknar han bara en gång. Det är underbara nätter! Tyvärr är det vanligare med några fler gånger, men jag hoppas att det tar sig fram emot sommaren så jag inte ska behöva vakna varannan gång av lilla J och varannan gång av bebisen. Jag ser inte fram emot tröttdimman som jag vet kommer att infinna sig. Jag hoppas jag får en sjusovarunge den här gången!


Lilla J äter som en häst, oftast äter han mycket mer än vad jag gör. Han förbränner mycket energi eftersom han aldrig är stilla. Antingen springer han, hoppar, spelar innebandy, åker skridskor eller skidor (=springa och ropa att han åker skridskor eller skidor, och så hojtar han när han är framme "Måååål").


Nu sover J och lilla J och när de vaknar ska vi åka och titta på ytterligare ett hus. Hoppas det är nåt att ha!

 
 
Eleonore

Eleonore

31 mars 2012 20:30

Var huset nåt för er?
Tänk inte på vikten, du ska mår bra så mår bebis bra.

http://Www.Keeta.se

 
Ingen bild

Nori

2 april 2012 18:26

Vi förlorade budgivningen innan helgen :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nori - 20 april 2012 13:17

Tack och lov så kändes livet som vanligt igen efter en vanlig natts sömn. Det är konstigt att det går att tappa livsglädjen så lätt. Det gör mig lite nervös inför bebisens ankomst. Jag hoppas jag får en hög dos av pigghetshormoner vid förlossningen! ...

Av Nori - 18 april 2012 13:24

Har fått fler kommentarer om att jag verkar må bättre i den här graviditeten. Det gör att jag inte oroar mig (lika mycket) för vikten längre. Redan 26+6.   Men idag, nä, idag är en hemsk dag. Tårarna rinner av trötthet. Lilla J vaknade tre gånger...

Av Nori - 2 april 2012 18:17

Är hängig igen efter ytterligare en ny förkylning. Jag är jäkligt less just nu. Måtte förkylningssäsongen sluta nu!   Annars är jag fortsatta sjukskriven 25 procent. Sammandragningarna har minskat, jag vaknar inte längre av smärtsamma sammandragn...

Av Nori - 23 februari 2012 09:06

Hej vad tiden går. Om en vecka är det halvtid! Jag börjar faktiskt tro att jag kommer att slippa hemska sammandragningar som gör att jag måste vara sjukskriven. I förra graviditeten var jag nämligen redan sjukskriven och beordrad vila, vila, vila vid...

Av Nori - 21 december 2011 10:31

Hjärtat slog, det bor någon i min mage! Jag har blivit tröttare och tröttare och mår mer och mer illa hela tiden. I går gick jag till och med hem från jobbet för jag stod inte ut med att sitta med spyan i halsen hela tiden. Det var omöjligt att konce...

Skapa flashcards