Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Nori - 24 oktober 2009 22:45

Imorgon bitti ska jag väga mig. Jag hoppas på att jag inte har gått upp mer än 0,5 kg den här veckan. Då ska jag fira med att köpa choklad i någon ny limited edition smak.

Av Nori - 24 oktober 2009 20:35

Var och fyndade några fina ljusstakar på Second hand idag, annars har jag inte gjort ett skvatt! Jo, en sväng till mamma och pappa för att äta upp resterna av tårtan. Den var nästan ännu godare idag!


Status på sammandragningarna = hur lugnt som helst. Det är lite sorgligt att måsta konstatera att om jag inget gör är det fridfullt. Livet blir liksom lite tråkigt när man ska ligga hela tiden...

Av Nori - 24 oktober 2009 09:09

Jag var ledig hela dagen igår och det var en riktigt, riktigt bra dag! Vid lunchtid körde jag in till centrum och gjorde en massa ärenden på mindre än en timme. Mamma var med som bärare, så jag slapp att trigga igång sammandragningarna.


Resten av dagen tillbringade jag liggande med datorn i famnen och läste  bloggar och besökte forum och läste ikapp allt jag missat när jag varit på tjänsteresa måndag-torsdag. Skönt och avslappnande!


Sedan la jag ihop tårtan och jag och J åkte hem till mamma och pappa för världens godaste födelsedagsmiddag. Pappa hade lagat nästan alla plockmat som jag och J hade på vårt bröllop. Fina minnen som strömmade tillbaka... Mellan middagen och tårtan låg jag och slumrade och vilade i soffan och kände lugnet.


Tårtan blev förresten helt suverän! Jag hade bakat en chokladkaka med chilismak, toppat med kondenserad mjölk och krossad daim, därefter täckt den med lingongrädde och dekorerat med lingon och mörk choklad. Mycket god smak! Och väldigt onyttig...


Bebben var helt vild efter tårtan och kickade som aldrig förr när jag låg i soffan och kollade på Idol 2009. Och det som var så härligt var att sammandragningarna höll sig på mattan hela dagen. Jätteskönt!

Ovido - Quiz & Flashcards