Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Nori - 22 oktober 2009 17:15

Jobbmötet på förmiddagen gick riktigt bra, men jag fick gå lite för långt med min ryggsäck vilket triggade igång sammandragningarna. Och eftersom jag hade en busstid att passa fick jag stressa ordentligt framför datorn för att hinna med det allra viktigaste måste-måstena.


Den kombinationen gjorde att jag hade ganska många smärtsamma sammandragningar i bussen på väg hem. Jag är dock tacksam över att jag bara behövde jobba mina förväntade fyra timmar idag. Har legat hela eftermiddagen och hoppas att jag ska kunna baka en kladdkaka senare under kvällen. Kanske om jag får lite hjälp av J!

Av Nori - 22 oktober 2009 14:10

Var på utbildningsdag igår. Det blev tyvärr för mycket sittande och fastän jag hade tänkt att åka så fort det blev jobbigt så blev det inte så... Det var så intressant att jag bara ville stanna kvar. Typiskt, för jag fick lida för det under eftermiddagen och kvällen. Som tur var sov jag ändå hyfsat i natt.


Det jag tar med mig från utbildningen och som också skrivits i ett klokt sms från en kompis är att jag måste omvädera och sätta nya mål. Jag kan inte gå runt och ha kvar mina gamla mat-motion- och sömnmålsättningar, för det funkar inte! Jag måste inse nu att sammandragningarna inte kommer att försvinna som genom ett trolleri utan att det kommer att vara så här, eller sämre, ända fram till förlossningen.


Jag måste alltså sätta mig ned och verkligen fundera och skriva ned nya målsättningar. Känns jobbigt, trist och svårt men jag tror faktiskt att jag kommer att må bättre när jag väl har gjort det.

Ovido - Quiz & Flashcards