Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Femtondagars intervallen håller ännu

Av Nori - 26 april 2010 11:59

Ja, precis som rubriken antyder - baby J gjorde sin skit igår, femton dagar efter förra gången. Det är positivt.


Annat som är positivt är att han inte har ammat oftare än 5 eller 5,5 timmar på natten hela veckan så förkylda mamman (jag) har fått sova nån timme extra här och där. Det har varit guld värt för den här j*vla förkylningen verkar inte ge med sig. Drygt tre veckor nu har den hållit i.


Det som står på minuslistan är att baby J's förkylning har blivit värre. Sedan i onsdags är han väldigt rosslig och snuvig. Ingen feber dock, tack och lov! Stora nackdelen med förkylningen är att han inte äter så bra på dagen. Det är väl svårt att äta när det är jobbigt att andas. Han äter därför små korta snuttar en miljon gånger per dag. Ingen vila för mina bröstvårtor direkt. Däremellan kräks han en hel del, slemblandad mjölk och han skriker hjärtskärande efteråt. Antingen är det väldigt jobbigt att kräkas eller så har han ont i halsen också, vilket också är en förklaring till varför han inte vill suga så länge åt gången.


Vi håller alla tummar att han tillfrisknar snart!

 
 
Tova

Tova

26 april 2010 16:15

Usch, hoppas lillen mår bättre snart! :/ stackarn.
Och bajsar din plutt också sällan? Elliot gjorde det typ högst en gång i veckan, fast nu börjar det bli lite oftare. (Lite jobbigt, man blev ju bortskämd med att slippa blyta blöja så ofta...)

http://trasslet.se

 
Nori

Nori

28 april 2010 13:57

Ja, vi håller tummarna att det vänder snart. Tyvärr är ju både jag och baby J's pappa förkylda och har varit i drygt tre veckor så det verkar vara nån segdragen historia. :(

Bajs ja - han bajsar ungefär var fjortonde dag. Jag önskar att det var oftare för jag tror att det skulle vara ett tecken på att hans mage mår bättre. Och ett sånt tecken skulle innebära större variation med maten för mig! (Fast det är klart, bajsblöjor är skönt att slippa byta.)

http://nori.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nori - 20 april 2012 13:17

Tack och lov så kändes livet som vanligt igen efter en vanlig natts sömn. Det är konstigt att det går att tappa livsglädjen så lätt. Det gör mig lite nervös inför bebisens ankomst. Jag hoppas jag får en hög dos av pigghetshormoner vid förlossningen! ...

Av Nori - 18 april 2012 13:24

Har fått fler kommentarer om att jag verkar må bättre i den här graviditeten. Det gör att jag inte oroar mig (lika mycket) för vikten längre. Redan 26+6.   Men idag, nä, idag är en hemsk dag. Tårarna rinner av trötthet. Lilla J vaknade tre gånger...

Av Nori - 2 april 2012 18:17

Är hängig igen efter ytterligare en ny förkylning. Jag är jäkligt less just nu. Måtte förkylningssäsongen sluta nu!   Annars är jag fortsatta sjukskriven 25 procent. Sammandragningarna har minskat, jag vaknar inte längre av smärtsamma sammandragn...

Av Nori - 25 mars 2012 12:43

Vi har intensifierat husletandet de sista veckorna. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett större hus? Det är alltid något som vi inte gillar. I onsdags så tittade vi på ett hus som vi älskade både tomten och planlösningen på. Besiktningen vis...

Av Nori - 23 februari 2012 09:06

Hej vad tiden går. Om en vecka är det halvtid! Jag börjar faktiskt tro att jag kommer att slippa hemska sammandragningar som gör att jag måste vara sjukskriven. I förra graviditeten var jag nämligen redan sjukskriven och beordrad vila, vila, vila vid...

Ovido - Quiz & Flashcards