Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Julmirakel

Av Nori - 23 december 2010 14:49

I natt skedde ett mirakel. Baby J sov till kl 03. Han somnade om på egen hand fram till kl. 03! Jag trodde inte att det var sant. Han har i och för sig somnat om några gånger på kvällstid trots att jag och J varit uppe ett par dagar i sträck, men att han skulle slå till med ett sånt rekord är ju makalöst!


Sen trodde han att det var morgon när han vaknade, så det tog sina modiga timmar innan han somnade igen, men ändå. Det överskuggas av att han sov till kl. 03! (Hur många gånger har jag skrivit det nu? Han sov till kl. 03!) Kanske håller det på att reda upp sig nu, bara magen fortsätter att sköta sig.


TIdigare i veckan tog han sina första steg också, stora killen! Hur söt som helst!



God Jul allihopa, snart åker vi iväg på julfirande!

 
 
Frida

Frida

5 januari 2011 16:06

Åh, hoppas de bättre nätterna är här för att stanna! Det kan i behöva! Hur gick det med jobbet? Har du pratat med din chef än? Allt blir inte riktigt som man tänkt sig och din chef vill förhoppningsvis ditt bästa. Styrkekramar från oss!

http://militarmamman.wordpress.com

 
Linda

Linda

6 januari 2011 14:21

Hej! Tack för din kommentar på min blogg om mjölkfritt o känsliga bebismagar!

Ja jag tänkte inte bara försöka i 2 veckor med mjölkfritt utan det får bli en längre tid för att se om det blir någon bättring. Läst lite att det tar tid att bli av med mjölken ur systemet också.

Röda grönsaker är ingen höjdare, lök och choklad. Det är det som jag märkt av med utav kosten så det får man hoppa också. Anar att det blir mer?? Men man får stå ut med den allt mer smalare kosten.

Fullkorn? Åh.. får hålla ögonen öppna för det med, vi äter mycket fullkornsprodukter här hemma...

Hoppas magen fortfarande sköter sig för eran lilla kille, det gör så ont i mammahjärta ju!

http://underbargava.blogg.se

 
Nori

Nori

11 januari 2011 19:57

Frida - Min chef okejade längre föräldraledighet (tom februari) eftersom hon inte vill ha tillbaka mig om jag riskerar sjukskrivning. Det känns riktigt skönt!

Linda - Jag hoppas och håller tummarna för att din ändrade diet hjälper er mot killens magbesvär!

http://nori.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nori - 20 april 2012 13:17

Tack och lov så kändes livet som vanligt igen efter en vanlig natts sömn. Det är konstigt att det går att tappa livsglädjen så lätt. Det gör mig lite nervös inför bebisens ankomst. Jag hoppas jag får en hög dos av pigghetshormoner vid förlossningen! ...

Av Nori - 18 april 2012 13:24

Har fått fler kommentarer om att jag verkar må bättre i den här graviditeten. Det gör att jag inte oroar mig (lika mycket) för vikten längre. Redan 26+6.   Men idag, nä, idag är en hemsk dag. Tårarna rinner av trötthet. Lilla J vaknade tre gånger...

Av Nori - 2 april 2012 18:17

Är hängig igen efter ytterligare en ny förkylning. Jag är jäkligt less just nu. Måtte förkylningssäsongen sluta nu!   Annars är jag fortsatta sjukskriven 25 procent. Sammandragningarna har minskat, jag vaknar inte längre av smärtsamma sammandragn...

Av Nori - 25 mars 2012 12:43

Vi har intensifierat husletandet de sista veckorna. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett större hus? Det är alltid något som vi inte gillar. I onsdags så tittade vi på ett hus som vi älskade både tomten och planlösningen på. Besiktningen vis...

Av Nori - 23 februari 2012 09:06

Hej vad tiden går. Om en vecka är det halvtid! Jag börjar faktiskt tro att jag kommer att slippa hemska sammandragningar som gör att jag måste vara sjukskriven. I förra graviditeten var jag nämligen redan sjukskriven och beordrad vila, vila, vila vid...

Ovido - Quiz & Flashcards