Alla inlägg den 20 december 2010

Av Nori - 20 december 2010 07:30

Vi gjorde ju en plan tillsammans med dietisten om hur vi ska introducera mat till baby J igen.


1. Havremust = välling, så han förhoppningsvis ska kunna hålla sig mätt längre än 2,5 - 3 timmar. Och kanske hela natten om vi har tur.

2. Potatis eller sötpotatis. Här väljer vi nog sötpotatis för det gillar han mycket!

3. Viltkött, som för vår del innebär älgkött.

4. Kyckling. Inget att tillägga.

5. Broccoli eller blomkål. Jag tror han gillar blomkål bättre, men vi får se.

6. Antagligen nån frukt. Eller smörgåsrån.


Varje introduktion ska vara i en vecka, då vi börjar med cirka en tesked och förhoppningsvis är uppe i 1-2 matskedar vid veckans slut. Sedan bibehåller vi den mängd han är uppe i och lägger på nästa grej på listan med samma långsamma upptrappning.


Vi fick berätta om våra erfarenheter och vad vi upptäckt än så länge och hon skulle forska i om det fanns några gemensamma nämnare som kanske ställer till det.


Nu håller vi tummarna för att det går bättre den här gången. Jag vet inte om jag orkar med fler bakslag. Eller ja, det kommer jag ju att göra eftersom jag inte kommer att ha nåt val, men jag vill så gärna att det ska funka. Med den här hastigheten så dröjer det ännu rätt så länge innan han lever på annat än ersättning. Men håll tummarna!

Ovido - Quiz & Flashcards