Alla inlägg den 18 december 2010

Av Nori - 18 december 2010 14:26

Jag tänkte att jag skulle skriva ned en normal natt så jag har att jämför med nu när vi ska börja med introduktion av fast föda igen.


Baby J somnar vid 19-tiden. Under kvällen när jag och J är vakna och igång vaknar han oftast mellan två och fyra gånger. Givetvis står han i sängen då vi kommer in. Vi lägger ned honom igen och oftast somnar han om på ett par minuter, i undantagsfall 10-15 minuter. Han är sällan ledsen utan vill bara checka om det är morgon och om han får komma och vara med. Baby J är en nyfiken och social rackare!


När det sedan är tyst i huset kan baby J "mantra" sig till sömns under ungefär två timmar. Då äääää-ar han ganska högljutt med 5-15 minuters mellanrum. Han sover inte så bra under den här perioden.Sedan är timmarna med självsövning över och baby J vill komma och ligga hos mig. Det får han och han somnar ganska snabbt. Han vaknar en gång för att äta och en gång kl 05, för att kolla om det är morgon. Då får jag övertyga honom om att sova en stund till. Det gör han, väldigt oroligt, fram till 06-tiden. Då är det morgon enligt baby J.


Om det inte vore för att jag inte kan sova under de timmar han mantrar så skulle jag få en ganska okej nattsömn. Att använda öronproppar stoppar oturligt nog inte för baby J's ljudligheter. Och gästrummet är ju redan upptaget av J. Återstår soffan, men den ser jag inte fram emot att prova, den är lite för hård för min smak!


Nä, men allvarligt, vi måste försöka komma på nåt smart sätt så jag kan få sova på kvällen när jag är trött och baby J sover. Onödigt att jag ska behöva vara vaken då.


Nu är baby J snorig och tät i näsan igen och sover riktigt dåligt, så det var riktigt skönt att få sovmorgon idag. Klockan 11 steg jag upp...

Ovido - Quiz & Flashcards