Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Dimma

Av Nori - 11 maj 2011 20:19

Jag befinner mig i en tröttdimma. Det är inte så trevlig här. Jag är trött och slut. Lilla J har haft ont i magen, varit förkyld, haft ont i magen och och och. Han sover jättedåligt och när han sover vill han sova på mig.


Min icke-befintliga sömn i kombination med mycket att göra på jobbet är påfrestande. Nu måste lilla J börja sova bättre, för på måndag börjar maken jobba och då får jag automatiskt mindre sömn på morgonen.


Husvisningen var positiv för mig. Jag bor gärna där, men inte J. Han tyckte att golvet var snett och väggen slarvigt byggd. Så det fina huset med det braiga läget blir det inte. Lite ledsen över det också. Men det kommer väl nåt annat snart. Det brukar ju göra det.


Jobb · Sömn
 
 
mamahealth

mamahealth

12 maj 2011 10:36

Snälla kolla upp osteopaten. Det kommer inte att skada lilla J. Ni måste ju göra något och den hjälpen ni har fått från vanliga sjukvården har ju inte hjälpt. Det måste ju vara tungt för lilla J också såsom det är för dig. Osteopaten gör inga ingrepp han bara observerar lilla J, känner förmodligen på hans rumpa och kanske lite på hans nacke. Inget mer. Igen I know my place and it is not my call men jag känner så med er och ni ska inte behöva ha det så här när det finns hjälp. Ni har ju inget att förlora på att besöka en osteopat. Ni kan inte behöva lida er igenom den här tiden av hans småbarnsår. Låt en osteopat titta på honom. Styrkekramar Anna

http://mamahealth.wordpress.com

 
Frida

Frida

12 maj 2011 22:11

Jag har praktiskt taget flyttat in i alla hus vi tittat på, långt innan visningen... Tror det är en tjejgrej?. Sen blir man ju besviken om man inte vinner budet eller om den andra familjemedlemmen inte gillar det. Militärpappan är mer skeptisk än mig. Synd, tyckte jag då. Men kanske bra att vi kompletterar varandra?! Snart hittar ni nåt ännu bättre!

http://militarmamman.wordpress.com

 
Lilla Mysan

Lilla Mysan

12 maj 2011 23:27

Hög igenkänning där!

http://lillamysan.se

 
Linnéa

Linnéa

13 maj 2011 13:22

Hus ja, ibland längtar jag efter hus men där vi bor kostar ett hus aldrig mindre än 5 miljoner. Vi kollar större lägenheter istället. Hoppas ni hittar något bra snart!

http://linneazerpe.blogg.se

 
Linda

Linda

14 maj 2011 10:07

Åh, vilket elände det ska vara. Nu får det vara nog!

Ja Mileons mage är betydligt bättre, dock kommer det och går emellanåt men det är verkligen en piss i havet i jämförelse med hur det varit. Han verkar ha lite känslig mage så vi är försiktiga så vi slipper detta trökande med magen.

Tråkigt att det inte blev mer med det där huset också, svårt o hitta något som faller båda i smaken.

http://underbargava.blogg.se

 
Linda

Linda

24 maj 2011 20:44

Det går inte o kommentera dina senaste inlägg, så jag skriver här:

Förstår att det var en heldag hemma föräldraledig, ibland är vissa dagar extra ansträngande och man räknar ner tills pappan kommer hem.

http://underbargava.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nori - 20 april 2012 13:17

Tack och lov så kändes livet som vanligt igen efter en vanlig natts sömn. Det är konstigt att det går att tappa livsglädjen så lätt. Det gör mig lite nervös inför bebisens ankomst. Jag hoppas jag får en hög dos av pigghetshormoner vid förlossningen! ...

Av Nori - 18 april 2012 13:24

Har fått fler kommentarer om att jag verkar må bättre i den här graviditeten. Det gör att jag inte oroar mig (lika mycket) för vikten längre. Redan 26+6.   Men idag, nä, idag är en hemsk dag. Tårarna rinner av trötthet. Lilla J vaknade tre gånger...

Av Nori - 2 april 2012 18:17

Är hängig igen efter ytterligare en ny förkylning. Jag är jäkligt less just nu. Måtte förkylningssäsongen sluta nu!   Annars är jag fortsatta sjukskriven 25 procent. Sammandragningarna har minskat, jag vaknar inte längre av smärtsamma sammandragn...

Av Nori - 25 mars 2012 12:43

Vi har intensifierat husletandet de sista veckorna. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett större hus? Det är alltid något som vi inte gillar. I onsdags så tittade vi på ett hus som vi älskade både tomten och planlösningen på. Besiktningen vis...

Av Nori - 23 februari 2012 09:06

Hej vad tiden går. Om en vecka är det halvtid! Jag börjar faktiskt tro att jag kommer att slippa hemska sammandragningar som gör att jag måste vara sjukskriven. I förra graviditeten var jag nämligen redan sjukskriven och beordrad vila, vila, vila vid...

Ovido - Quiz & Flashcards