Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Nori - 26 maj 2011 21:04

Ingen rolig dag på jobbet idag. Upprörda känslor, i grupp och enskilt.


Jag var helt oförberedd och kände mig utsatt och osäker. Förklara, försvara saker som varit självklara, men som misstolkas. Misskommunikation både här och där och lite överallt. Känner mig otillräcklig och jag hatar osäkerhetskänslan som dyker upp och gnager, gräver och som ifrågasätter om jag gjort rätt.


Jag är trött och slut och anspänningen ligger kvar i mina axlar som sitter under öronen. Min utgångspunkt är att vara transparent, förstå, förklara, lyssna, göra bra, genomtänkt och ordentligt. Inte fuska och föra bakom ljuset eller luras. Att bli anklagad för att göra det gör mig ledsen.


Min del av helheten är en del och den tar jag ansvar för, varför gör inte andra det? Många dagar kvar innan allt har stötts och blötts och tjafsast färdigt. Hade inte tänkt mig att ägna tid åt det här när jag har häcken full med annat. Olägligt, obehagligt och tråkigt. Idag önskar jag mig ett annat jobb.


Föräldraledig med lilla J skulle vara fint! Han är så underbar att jag småspringer på väg hem från jobbet. Mitt hjärta sjunger när jag tänker på honom, ser honom. Tänk att just jag får vara hans mamma. Fantastiskt!

Ovido - Quiz & Flashcards