Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Trädgårdsfredag

Av Nori - 1 maj 2011 15:30

Eller ja, trädgårdssöndag kanske jag ska säga. Äntligen blev det min tur för lite egentid på en helg. Tyvärr var det inget höjdarväder, men det känns skönt att ha fått undan det värsta gamla skräpet från trädgården. Fint blev det, mycket blommar redan.


Lilla J har inte velat äta någon mat idag. Jag vet inte om det hänger ihop med att han sovit väldigt dåligt i natt. Varit orolig och ledsen och haft långa vakentimmar. Han var lite snorig idag och har nyst en massa. Han kanske håller på att bli förkyld eller har ont i halsen.


Jag har lite svårt att hantera det när han ratar maten, svårt att rycka på axlarna och tänka att han äter sedan. Hans mage är ju så knäpp att om han äter lite under några dagar och sedan försöker äta upp hela portionen så blir det ofta lite stopp, som om tarmen glömt hur den ska göra när det kommer mycket på en gång.


Idag drömmer jag mig bort till ett hus i utkanten av vårt bostadsområde. Det gjorde jag stora delar av natten också, när jag var vaken och försökte trösta lilla J. Det verkar helt perfekt för oss. Vi har bestämt att gå på visningen till veckan så får vi känna efter om det känns lika bra när vi är där.

Allmänt · Mage · Mat · Sömn
 
 
Frida

Frida

1 maj 2011 23:35

Trevligt med husvisning! Hoppas ni gillar det! Lycka till!

http://militarmamman.wordpress.com

 
Angelica

Angelica

5 maj 2011 20:16

Vi har fått en offert än så länge, den ligger på ca 2,4 miljoner nyckelfärdigt. Men så tillkommer ju tomt, anslutningsavgifter, lagfart, pantbrev osv. Vi ska försöka hålla oss till ett tak på 2,8 miljoner och kommer göra en del invändigt jobb själva (men inte alltför mycket, vi har ju en liten att ta hand om också).

Kul att du hänger på vår resa! :-)

http://drommaromhusochtradgard.blogspot.com

 
Eleonore

Eleonore

5 maj 2011 20:16

Har det varit visning?

http://www.keeta.se

 
E

E

9 maj 2011 23:07

Spännande med husvisning!!! Lycka till! Du har förresten en award på min blogg! :)

http://ettlitetrum.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nori - 20 april 2012 13:17

Tack och lov så kändes livet som vanligt igen efter en vanlig natts sömn. Det är konstigt att det går att tappa livsglädjen så lätt. Det gör mig lite nervös inför bebisens ankomst. Jag hoppas jag får en hög dos av pigghetshormoner vid förlossningen! ...

Av Nori - 18 april 2012 13:24

Har fått fler kommentarer om att jag verkar må bättre i den här graviditeten. Det gör att jag inte oroar mig (lika mycket) för vikten längre. Redan 26+6.   Men idag, nä, idag är en hemsk dag. Tårarna rinner av trötthet. Lilla J vaknade tre gånger...

Av Nori - 2 april 2012 18:17

Är hängig igen efter ytterligare en ny förkylning. Jag är jäkligt less just nu. Måtte förkylningssäsongen sluta nu!   Annars är jag fortsatta sjukskriven 25 procent. Sammandragningarna har minskat, jag vaknar inte längre av smärtsamma sammandragn...

Av Nori - 25 mars 2012 12:43

Vi har intensifierat husletandet de sista veckorna. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett större hus? Det är alltid något som vi inte gillar. I onsdags så tittade vi på ett hus som vi älskade både tomten och planlösningen på. Besiktningen vis...

Av Nori - 23 februari 2012 09:06

Hej vad tiden går. Om en vecka är det halvtid! Jag börjar faktiskt tro att jag kommer att slippa hemska sammandragningar som gör att jag måste vara sjukskriven. I förra graviditeten var jag nämligen redan sjukskriven och beordrad vila, vila, vila vid...

Ovido - Quiz & Flashcards