Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Nori - 17 januari 2011 17:00

Jag skriver för att minnas det här. Det är antagligen inte så himla intressant för någon annan. I alla fall så fick jag igen min mens en månad efter att jag helt hade slutat att amma. Jag ammade ganska lite de sista månaderna, från tre gånger ner till två eller en gång per dygn. Skönt att jag slapp mensen trots att jag ammade så lite. Det är jag glad och tacksam över!


Nu är det alltså möjligt att bli gravid igen. Det är ju en helt annan fråga som känns jobbig faktiskt.

Av Nori - 17 januari 2011 13:26

Gissa vem som går omkring med en visp och en bunke och är skitnöjd? Jag har aldrig varit med om nån leksak som baby J lekt med så länge utan att han velat att man ska vara med. Han har hållt på i nästan 20 minuter. Han går runt mellan rummen och stannar här och där och vispar. Sötnos!


Igår ställde vi i ordning i baby J's rum också. Nu har han lite hyllor och lådor med leksaker där inne. I morse flyttade vi hans spjälsäng också, så på förmiddagen har han sovit i sitt nya rum!


Vi planerar att lägga honom i sitt rum på kvällen och sen går jag nog och hämtar honom till vår säng när han vaknar. Förhoppningsvis inte redan vid 23, utan snarare vid 01. Sista veckorna har jag varit så trött när jag lagt mig, men ändå inte kunnat sova för att baby J stökat och bökat så mycket i sömnen. Jag har somnat först när han vaknat och velat komma till min säng för då har han sovit lugnare. Hoppas att detta kan funka nu, för några timmars sömn på kvällen skulle sitta som ett smäck!

Ovido - Quiz & Flashcards