Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Nori - 25 januari 2011 21:22

Jag är trött. Skittrött. Sista nätterna har inte varit särskilt roliga. Baby J har förvisso sovit lite bättre under kvällen, fram till tolv ungefär, men sen har han sovit lite och illa och haft långa vakenperioder. Skitjobbigt, det känns som om jag får så lite nytta av att han sover bättre på kvällskvisten. Inget eller ett uppvak bara.


Jag är förkyld också, det är väl därför som det känns värre än vanligt. Kanske. Jag längtar inte till att börja jobba, då kommer jag väl att få lägga mig kl. 19 för att få ihop lite sovtimmar så jag orkar fokusera på arbetet.


Fast samtidigt känns det så roligt att få göra nåt annat, lägga energi på nåt annat än lilla J. Det kan jag behöva faktiskt. Få cred för nåt annat än vara mamma- Få använda hjärnan och lösa lite större problem än hålla mat- och sovtider och byta blöjor och trösta ledsen kille. Bara jag orkar.


Ovido - Quiz & Flashcards