Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Nori - 6 februari 2011 18:22

Natten till fredag och lördag var de värsta nätterna på länge. Lilla J sov inte ens en timme i stöten utan bara 5-10 minuter halva nätterna. Helst skulle jag vagga eller buffa hela natten för att han skulle vara tyst och lugn. Annars gnydde och gnölade han. Och lessnade jag och lät honom vara en stund arbetade lilla J sig upp till hysteri och blev otröstlig.


I går kväll var jag så trött och slut att jag bara grät och ville bort. Jag gick in i vårt sovrum och la mig redan vid 20-tiden. Tyvärr hamnade jag mitt mellan två sovtåg och somnade först efter kl. 22, men sen fick jag sova till 03:40. Lilla J hade vaknat vid 23, men somnade om när J lagt honom och sov till 03:40. Helt otroligt! Jag hade förväntat mig att måsta ta över nattjouren redan vid 00-tiden så jag var nöjd och glad.


När lilla J bestämde att det var morgon strax före kl. 06 gick jag tillbaka till sovrummet och sov till klockan 09:30. Idag har jag varit en annan mycket bättre version av mig. Jag har orkat och kunnat skratta och vara glad. Riktigt härligt.


Lilla J har sovit dåligt hela veckan, fram till i natt då. Nu är frågan om det är på grund av blomkålen vi började introducera i samma veva som han började sova dåligt, eller om det är nån tand som spökar. Vi kör utan blomkål idag också, sover han bra (för att vara honom) så börjar vi om med blomkål imorgon igen så får vi se.


Om det fanns nån gud man kunde offra till skulle jag offra nästan vad som helst för att lilla J ska börja sova bättre.

Ovido - Quiz & Flashcards