Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Nori - 22 mars 2010 12:02

Det går fortfarande bra med baby J's mage, efter ägg-fadäsen, så jag får ganska bra med sömn om natten. Numer vet jag att även avokado och lax fungerar. Det känns skönt att kunna utöka mat-repertoaren.


Baby J har fått en hängmatta också. Den verkar vara jättebra för hans mage då han ligger så att han kan släppa ut gaserna bättre än om han ligger platt på rygg. Dessutom går det att söva honom i den på dagarna. Ställningen till hängmattan går på hjul så den är lätt att dra med och gunga på fastän man gör andra saker. Lite plats tar den ju men förutom i sovrummet så funkar det bra i kök och vardagsrum.


I helgen hade vi även barnvakt för första gången, så jag och J gick en promenad, var och gjorde några ärenden tillsammans och sen gick vi och fikade (på ett jättemysigt café som hade ett superbra utbud av mjölkfritt fikabröd). Det var jätteskönt att kunna fokusera på varandra utan risk att bli avbrutna.


Jag är dock lite orolig för J nu igen, han verkar ha vänt uppåt ur svackan och är på väg upp på toppen. Det är inte lika jobbigt att se honom speedad som nere, men det är jobbigt att veta att det alltid kommer en krasch när han varit uppåt. Åh vad jag önskar att han kunde få tillgång till verktyg att hantera svängningarna.

Ovido - Quiz & Flashcards