Alla inlägg den 26 november 2011

Av Nori - 26 november 2011 20:18

Yes, nu är äntligen Lilla J's magsjuka över. Sex dygn + två i karens. Hoppas vi slipper fler omgångar i vinter.


Jag ringde till barnmorskan i veckan och sa att jag ville göra en KUB-undersökning, så jag får ett tidigt ultraljud för att vara säker på hur långt gången jag är. Annars så sa hon att jag skulle ställa in mig på att min graviditet kommer att likna den förra, dvs med tidiga sammandragningar och hotande förtidsbörd. Det var inte det som jag ville höra. Jag har ju mantrat att det är en ny graviditet och nya förutsättningar. Hur ska det gå med lilla J här hemma om jag inte kan leka med eller bära honom? Jag hoppas verkligen att hon har fel för jag kommer att få så dåligt samvete att det inte är klokt. Håll tummarna att det blir en sammandragningsfri graviditet!


J ligger för övrigt och sover med Lilla J. När han fick natta honom för första gången på drygt en månad passade han på minsann!


Nu måste jag gå och koka välling så att det finns i morgon bitti när det är dags för uppstigning.


Och som lite kuriosa så har symtomen dykt upp under veckan; trötthet, illamående och trög mage. Och i dag började brösten att ömma.

Skapa flashcards