Alla inlägg den 19 november 2011

Av Nori - 19 november 2011 13:02

Lilla J's mage är mycket bättre. Han är fortfarande allergisk mot mjölkprotein, kan bara hantera små mängder frukt och grönt och blir förstoppad direkt om han äter pasta och ris. Men håller vi lite koll på vad han äter och ger resulax eller movicol när det gått två, eller undantagsvis tre, dagar senast han bajsade så funkar det riktigt bra.


Han sover ungefär som han började göra i maj/juni, det vill säga vaknar 1-3 ggr/natt och somnar ibland om väldigt lätt och ibland inte. Jag tror att det är ganska normalt för en 22-månaders kille.


Lilla J älskar bollar, spela fotboll, innebandy och kasta bollar. Han gillar att springa och bli jagad. Andra intressen är att bygga lego, läsa någon enstaka bok och lägga nåt knopp-puzzel. Djur och motordrivna fordon står högt i kurs. I veckan har "bära mamma" varit favoritorden, nån klängfas verkar ha brutit ut.


I min mage bor ett litet pyre, så litet så att det knappt syns. Och jag är så rädd att det inte kommer att vilja stanna kvar. Jämfört med den förra graviditeten har jag knappt några symtom alls. Inga spända bröst, inget illamående, väldigt sporadisk växtvärk, ingen värre trötthet. Nä hade jag inte kissat på stickan och sett pluset så hade jag bara trott att mensen hoppat en månad som den ibland brukar göra. Jag längtar efter lite tecken på att jag är gravid.


Enligt senaste mens ska vårt nästa barn födas i mitten av juli nästa år. Åh, jag hoppas att det blir så!



Ovido - Quiz & Flashcards