Direktlänk till inlägg 10 april 2011

En helgrapport

Av Nori - 10 april 2011 20:15

Natten när det hände, natten när lilla J sov hela natten. Vad kände jag då på morgonen?


Jag hade inga större förhoppningar inför natten eftersom vi hade haft en sån hemsk natt bara ett par nätter innan. Jag vaknade till vid tolv-tiden när J kom hem men somnade snabbt om. Sen var jag vaken vid ett par tillfällen och jag tänkte att "Nu vaknar han nog snart, det börjar bli dax." Men han vaknade inte då mellan två och tre som han brukar. Jag kände liksom när jag hörde honom hu-hu-a att klockan var mer än den brukar och när jag gick förbi ugnen så såg jag att klockan var fem.


Jag kände mig trött (precis som vanligt alltså...) men fruktansvärt glad. Jag nästan hoppade jämfota när jag plockade upp lilla J ur sängen. Och genast så kände jag - han har gjort det en gång nu. Han kommer göra det igen. Han kommer göra det igen! Och igen! Lycka!


Dessutom var det J:s morgon så jag lämnade över lilla J till honom och gick och la mig och sov ett par timmar till. Najs!


På vägen hem från jobbet så köpte jag en liten flaska mousserande vin. Sen skålade vi för miraklet innan middagen!


Natten mot lördag sov lilla J som numer är det vanliga; han vaknade en gång halv elva och sedan klockan två. Då fick han kommer över till mig, sen sov han till klockan fyra för att sedan somna om till klockan fem.


När sedan klockan var nio och J steg upp hade jag gjort barnmat, kört två diskmaskiner och två tvättmaskiner och lekt en massa med lilla J. Men mest spelade vi innebandy faktiskt.


I natt hade lilla J ont i magen igen så han vaknade redan strax före halv tolv. Som tur var så släppte det efter ungefär en och en halv timme. Då hade jag cyklat med hans ben, försökt massera magen och även låtit honom springa omkring lite för att få igång magen. Han var inte nöjd med mig kan jag säga, men jag är glad att det fungerade så han inte var vaken och ledsen hela natten den här gången.


Idag åt vi middag hos mina föräldrar och när vi kom hem i lagom tid för att lägga lilla J åt jag en halv bytta Ben & Jerry's. Om det hade funnits mer så hade jag nog satt i mig det, för det var riktigt gott!


Vi promenerade förbi ett hus som är till salu och jag blev lite intresserad, och J också, så vi ska försöka gå på visningen som är i veckan så får vi se hur det ser ut på insidan. Området är fint och baksidan av huset ligger mot ett skogsområde. Det är nära till skolan och det finns bra cykelvägar runt omkring. Spännande!

 
 
E

E

11 april 2011 19:45

Härligt, det tar sig! :)

http://ettlitetrum.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nori - 20 april 2012 13:17

Tack och lov så kändes livet som vanligt igen efter en vanlig natts sömn. Det är konstigt att det går att tappa livsglädjen så lätt. Det gör mig lite nervös inför bebisens ankomst. Jag hoppas jag får en hög dos av pigghetshormoner vid förlossningen! ...

Av Nori - 18 april 2012 13:24

Har fått fler kommentarer om att jag verkar må bättre i den här graviditeten. Det gör att jag inte oroar mig (lika mycket) för vikten längre. Redan 26+6.   Men idag, nä, idag är en hemsk dag. Tårarna rinner av trötthet. Lilla J vaknade tre gånger...

Av Nori - 2 april 2012 18:17

Är hängig igen efter ytterligare en ny förkylning. Jag är jäkligt less just nu. Måtte förkylningssäsongen sluta nu!   Annars är jag fortsatta sjukskriven 25 procent. Sammandragningarna har minskat, jag vaknar inte längre av smärtsamma sammandragn...

Av Nori - 25 mars 2012 12:43

Vi har intensifierat husletandet de sista veckorna. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett större hus? Det är alltid något som vi inte gillar. I onsdags så tittade vi på ett hus som vi älskade både tomten och planlösningen på. Besiktningen vis...

Av Nori - 23 februari 2012 09:06

Hej vad tiden går. Om en vecka är det halvtid! Jag börjar faktiskt tro att jag kommer att slippa hemska sammandragningar som gör att jag måste vara sjukskriven. I förra graviditeten var jag nämligen redan sjukskriven och beordrad vila, vila, vila vid...

Ovido - Quiz & Flashcards