Direktlänk till inlägg 6 april 2011

Bakslag

Av Nori - 6 april 2011 18:45

Natten har inte varit rolig. Lilla J vaknade var 30:e minut fram till klockan 01:30, därefter en gång i kvarten till klockan 02:30. Sedan var han vaken till 05:00 innan han somnade igen.


Stackars, stackars lilla J. Innan jag förstod vad som var fel. Han snyftade, grät och åmade sig och ville inte ligga stilla. Han somnade, vaknade, somnade och vaknade. Till slut klev han upp ur sängen klockan halv fem och då släppte han några stora pruttar. Därefter kunde han somna igen. Tyvärr ringde min klocka 05:30, så då vaknade han igen.


Jag var mer än trött idag, men besinnade mig och tänkte att jag fixar en dag. En dag klarar jag att vara smart på ledningsgruppen utan sömn, jag har ju sovit ok nu i ett par veckor. Och se - det gick bra.


Men åter till lilla J - förstoppning som orsakar knip. Så himla tråkigt, hans mage som skött sig så länge nu. Jag vill inte att det här ska bli vardag nu. Vill inte!


Vi matade i honom extra päron på fastande mage och mycket vätska, så han har lyckats klämma ur sig en korv idag. Bara hålla tummarna för att vi inte gett för mycket päron så han ska sova dåligt på grund av att han blir för pruttig. Fan att hans mage ska vara så himla känslig då!


Och inte har J fått höra nåt från det potentiella nya jobbet heller. I mitt huvud är det redan kört. Ett företag som kollar referenser drar inte ut på tiden innan de fattar beslut om anställning.


Nu ska vi se slutet på Inception som vi var tvungna att avbryta häromkvällen för att jag fick migrän. Sen ska jag sova tidigt tänkte jag. Det blir en tidig dag på jobbet imorgon igen. Förhoppningsvis har jag lite mer sömn under kläderna än vad jag hade idag.

Jobb · Mage · Mat · Sömn
 
 
Lilla Mysan

Lilla Mysan

6 april 2011 19:06

Usch, stackars liten mage :( Vår natt har varit ungefär likadan, men varför vet jag inte. Hoppas att magen blir bättre och därmed också sömnen!

http://lillamysan.se

 
mamahealth

mamahealth

7 april 2011 15:32

Hej! ÅÅÅhhh vad jag känner med lilla J och med dig! Jag vet att "it's not my place" men har ni kontaktat osteopaten?? Tycker ni verkligen ska kolla upp det så lilla J inte behöver lida mer än nödvändigt och att ni får er sömn! Men ja jag vet att it is not my call... Följer er och er utveckling! Ni fixar det här! kramkramkramkramkram

http://mamahealth.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nori - 20 april 2012 13:17

Tack och lov så kändes livet som vanligt igen efter en vanlig natts sömn. Det är konstigt att det går att tappa livsglädjen så lätt. Det gör mig lite nervös inför bebisens ankomst. Jag hoppas jag får en hög dos av pigghetshormoner vid förlossningen! ...

Av Nori - 18 april 2012 13:24

Har fått fler kommentarer om att jag verkar må bättre i den här graviditeten. Det gör att jag inte oroar mig (lika mycket) för vikten längre. Redan 26+6.   Men idag, nä, idag är en hemsk dag. Tårarna rinner av trötthet. Lilla J vaknade tre gånger...

Av Nori - 2 april 2012 18:17

Är hängig igen efter ytterligare en ny förkylning. Jag är jäkligt less just nu. Måtte förkylningssäsongen sluta nu!   Annars är jag fortsatta sjukskriven 25 procent. Sammandragningarna har minskat, jag vaknar inte längre av smärtsamma sammandragn...

Av Nori - 25 mars 2012 12:43

Vi har intensifierat husletandet de sista veckorna. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett större hus? Det är alltid något som vi inte gillar. I onsdags så tittade vi på ett hus som vi älskade både tomten och planlösningen på. Besiktningen vis...

Av Nori - 23 februari 2012 09:06

Hej vad tiden går. Om en vecka är det halvtid! Jag börjar faktiskt tro att jag kommer att slippa hemska sammandragningar som gör att jag måste vara sjukskriven. I förra graviditeten var jag nämligen redan sjukskriven och beordrad vila, vila, vila vid...

Ovido - Quiz & Flashcards