Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Återfall

Av Nori - 27 mars 2011 14:28

Fredag kväll kände jag mig ganska pigg och jag hade ätit lite mat under dagen så jag satt i soffan och tittade på tv och gladde mig åt en natt av skön, härlig sömn. Jag längtade efter lilla J och såg fram emot annat än skonkost.


Igår åkte jag och hämtade lilla J vid lunchtid. Vi hastade förbi affären på hemvägen, sen fick han sova sin eftermiddagslur. Det låter enkelt men jag fick verkligen jobba för att han skulle slappna av tillräckligt länge för att hinna somna.


När han sedan vaknade var han på klänghumör. Kanske för att vi nästan inte setts alls under veckan, kanske för att han saknade J. Men i alla fall, det kändes härligt att ha hemma min lilla unge även om det var bäraläge resten av dagen.


När han somnade för kvällen så tittade jag lite på tv, men gick och la mig före 21 för jag var ganska sliten. Jag vaknade flera gånger under natten av att jag mådde lite illa, men som det brukar vara på natten, men är inte riktigt med. Jag somnade om i alla fall.


Lilla J vaknade klockan 02:30, då gick jag och hämtade honom till min säng och sen sov han till 04:30 då var det morgon. Det kändes lite bättre när jag tänkte att klockan egentligen var 05:30, men jag kände mig inte särskilt pigg. Trött och illamånde. Jag försökte få mig att tro att jag var illamående för att jag var så trött, bakiskänslan helt enkelt.


När klockan blev sju hade jag sprungit på toa fyra gånger redan och då kände jag att jag inte kommer att fixa det här. Ilamående, darrig och mest på toan. Så himla tråkigt. Har knappt fått se lilla J på hela veckan, mått dåligt som f*n och sett fram emot att få äta lite saker som jag faktiskt vill äta. Oj, så jag saknar att äta!


Men det slutade med att mina snälla föräldrar kom och hämtade lilla J vid 9-tiden och jag kröp ned i sängen igen.


Och jag som skulle ha lönesamtal imorgon! Jag blir så less på att vara sjuk!


Men jag glädjer mig åt att lilla J sov till halv 3 utan uppvak. Det hade han även gjort hos mina föräldrar. Tjohoo!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nori - 20 april 2012 13:17

Tack och lov så kändes livet som vanligt igen efter en vanlig natts sömn. Det är konstigt att det går att tappa livsglädjen så lätt. Det gör mig lite nervös inför bebisens ankomst. Jag hoppas jag får en hög dos av pigghetshormoner vid förlossningen! ...

Av Nori - 18 april 2012 13:24

Har fått fler kommentarer om att jag verkar må bättre i den här graviditeten. Det gör att jag inte oroar mig (lika mycket) för vikten längre. Redan 26+6.   Men idag, nä, idag är en hemsk dag. Tårarna rinner av trötthet. Lilla J vaknade tre gånger...

Av Nori - 2 april 2012 18:17

Är hängig igen efter ytterligare en ny förkylning. Jag är jäkligt less just nu. Måtte förkylningssäsongen sluta nu!   Annars är jag fortsatta sjukskriven 25 procent. Sammandragningarna har minskat, jag vaknar inte längre av smärtsamma sammandragn...

Av Nori - 25 mars 2012 12:43

Vi har intensifierat husletandet de sista veckorna. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett större hus? Det är alltid något som vi inte gillar. I onsdags så tittade vi på ett hus som vi älskade både tomten och planlösningen på. Besiktningen vis...

Av Nori - 23 februari 2012 09:06

Hej vad tiden går. Om en vecka är det halvtid! Jag börjar faktiskt tro att jag kommer att slippa hemska sammandragningar som gör att jag måste vara sjukskriven. I förra graviditeten var jag nämligen redan sjukskriven och beordrad vila, vila, vila vid...

Ovido - Quiz & Flashcards