Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Nori - 19 mars 2011 11:20

Efter ytterligare en sunknatt känns det länge sedan lilla J sov så där bra, där jag var nöjd och glad och hoppfull. Det känns länge sedan som sagt.


Jag har inte kunnat förstå varför han sover så oroligt och varför han smågråter och gnyr när han vaknar. Första natten trodde jag att det var för att han var lite snorig, men för var natt som har gått har jag upptäckt att det inte är snorets fel. Han har blivit mindre snorig men sovit sämre och sämre.


Så, nu på morgonen har jag tittat på matlistan och ja, vi har ökat på hans mat. Han får fortfarande samma saker som förut (kött, kyckling och potatis) men vi har ökat med en matsked per dag i slutet av veckan eftersom det verkar som om hans mage har kommit igång. Maten har alltså kommit ut på andra sidan, men lilla J verkar ändå inte vara nöjd på nätterna.


Så frustrerande, det verkar som om det inte går att öka maten med en matsked utan att vi måste backa och öka med mindre. Så trist. Och för att dra det till sin spets (vilket jag känner för nu när jag är trött och sur), måste vi välja mellan mat och sömn eller vad är det frågan om?


Första åtgärd blir i alla fall att backa lite på maten så får vi se om han börjar sova mindre oroligt igen. Suck.

Mage · Sömn
Ovido - Quiz & Flashcards