Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Tvärt emot vad det brukar vara

Av Nori - 22 februari 2011 09:57

Sedan i söndags är det tvärtom-världen här hemma. Lilla J har ju alltid sovit mycket bättre när han varit förkyld och haft feber. Inte längre! Nu vill han ligga tätt emot som ett klistermärke och blir såå ledsen om man provar lägga ned honom i sängen fastän han redan somnat.


Det känns lite roligt att skriva att det blir lite sömn på nätterna för att lillen är förkyld med feber, och tät i näsan är han också stackarn. Även om det är skitjobbigt för mig eftersom jag har suttit/halvsuttit med honom nätterna igenom och tröstat och tröstat när han vaknat till.


Nu hoppas jag bara på att det roliga fortsätter, för det förutsätter ju att lilla J börjar sova bättre när han sedan blir frisk. Annars lär jag återkomma med den vanliga klagan.

 
 
Caroline

Caroline

22 februari 2011 20:04

Å som jag känner igen! Sedan E blev sjuk så har han sovit så nära mig i sängen och jag har försökt lägga över honom flera gånger varje natt men det slutar bara med att han gormar. Nu är han bra igen sedan någon vecka men hans nattliga vanor, som var mycket lovande, är inte mycket att skryta om nu.

Hoppas att han snart är frisk!

http://min.bakel.se

 
Eleonore

Eleonore

25 februari 2011 21:51

Hoppas det blir bättre nätter snart.

http://www.keeta.se

 
Linda

Linda

25 februari 2011 23:57

Är det inte det ena, så är det något annat! Hoppas han snart blir bättre så du slipper plåstret iallafall. Mysigt, men ändå... ja.. du vet nog!

Ja vi får läsa varandras gnäll - skönt o pysa ur sig.

KRAAAAAM!

http://underbargava.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nori - 20 april 2012 13:17

Tack och lov så kändes livet som vanligt igen efter en vanlig natts sömn. Det är konstigt att det går att tappa livsglädjen så lätt. Det gör mig lite nervös inför bebisens ankomst. Jag hoppas jag får en hög dos av pigghetshormoner vid förlossningen! ...

Av Nori - 18 april 2012 13:24

Har fått fler kommentarer om att jag verkar må bättre i den här graviditeten. Det gör att jag inte oroar mig (lika mycket) för vikten längre. Redan 26+6.   Men idag, nä, idag är en hemsk dag. Tårarna rinner av trötthet. Lilla J vaknade tre gånger...

Av Nori - 2 april 2012 18:17

Är hängig igen efter ytterligare en ny förkylning. Jag är jäkligt less just nu. Måtte förkylningssäsongen sluta nu!   Annars är jag fortsatta sjukskriven 25 procent. Sammandragningarna har minskat, jag vaknar inte längre av smärtsamma sammandragn...

Av Nori - 25 mars 2012 12:43

Vi har intensifierat husletandet de sista veckorna. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett större hus? Det är alltid något som vi inte gillar. I onsdags så tittade vi på ett hus som vi älskade både tomten och planlösningen på. Besiktningen vis...

Av Nori - 23 februari 2012 09:06

Hej vad tiden går. Om en vecka är det halvtid! Jag börjar faktiskt tro att jag kommer att slippa hemska sammandragningar som gör att jag måste vara sjukskriven. I förra graviditeten var jag nämligen redan sjukskriven och beordrad vila, vila, vila vid...

Skapa flashcards