Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Nori - 28 januari 2011 10:32

Ibland får man som man vill, fast på ett annat sätt än det man tänkt. Som i natt till exempel. Hur många gånger har jag sagt att jag så önskar att bara få ett till två uppvak per natt? Att det är önskedrömmen?


Inatt fick jag det. Lilla J vaknade klockan 22:30 och klockan 01. Så långt allt väl, även om han var vaken lite väl länge, drygt en timme vid båda tillfällena. Sen gjorde han morgon kl. 04:30. Då önskade jag av hela mitt hjärta att det skulle vara uppvak nummer tre. Men efter att försökt få honom att somna om i drygt en halvtimme var det dags att inse att det inte funkade. Han skulle inte sova mer.


Så nu har det då hänt, min dröm, men inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag tror att jag ska vara lite mer noggrann i mina önskedrömmar hädanefter. Jag önskar mig 1-2 korta uppvak per natt och ingen morgon förrän tidigast kl. 05:30, helst 06:00. Tack önskeguden!

Ovido - Quiz & Flashcards