Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Lilla J

Av Nori - 27 januari 2011 15:03

Igår fyllde baby J, lilla J, alltså ett år. Han fick fira genom att äta päron själv. Det var kul att se hur han försökta få upp sista småbitarna som bara halkade iväg. Att det är gott har vi märkt eftersom det är svårare att få i honom kött och potatis när det finns päron, men det kändes skönt i mammahjärtat att han fick sitta med vid köksbordet och äta tillsammans med oss.


Middag är mer än mat, det är också samvaro och det har varit så tråkigt att han inte kunnat vara delaktig med oss. Det har inte funkat att han suttit med vid bordet med nån leksak eller så för det har han inte velat. Alls. Men päron, det är grejen!


Nu äter lilla J en matsked sötpotatis, en matsked fett, en matsked kött, en matsked päron och två teskedar kyckling. Han dricker välling fyra gånger och äter ersättning en eller två gånger. Och ingen gång äter han på natten längre.


Sen vi slutade med nattmaten äter han mer på dagen. Det blir större mål istället för småslattar, så den vedertagna sanningen att barn äter bättre om man begränsar nattmaten stämde hos oss i alla fall. Fast upp till fem månader behöver bebisar tydligen mat på natten rent fysiologiskt, om de så önskar.


Jag kan inte fatta att han funnits med oss i ett år redan. Min älskade unge!

 
 
Pärla

Pärla

27 januari 2011 19:22

Grattis, lilla J o grattis till mamman också! Du har gjort ett storartat jobb!

http://omattlangtabarn.blogspot.com

 
Lilla Mysan

Lilla Mysan

27 januari 2011 20:17

Hipp hipp hurra för bästa baby J!
(Och Elvira har ätit som en hel häst de två senaste nätterna då hon bara fått välling en gång på natten)

http://lillamysan.se

 
Eleonore

Eleonore

27 januari 2011 20:25

Grattis till er alla tre!!
Mamma fick komma hem idag och de hittade inget fel. Nu hoppas jag att allt vänder för oss.

http://Www.Keeta.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nori - 20 april 2012 13:17

Tack och lov så kändes livet som vanligt igen efter en vanlig natts sömn. Det är konstigt att det går att tappa livsglädjen så lätt. Det gör mig lite nervös inför bebisens ankomst. Jag hoppas jag får en hög dos av pigghetshormoner vid förlossningen! ...

Av Nori - 18 april 2012 13:24

Har fått fler kommentarer om att jag verkar må bättre i den här graviditeten. Det gör att jag inte oroar mig (lika mycket) för vikten längre. Redan 26+6.   Men idag, nä, idag är en hemsk dag. Tårarna rinner av trötthet. Lilla J vaknade tre gånger...

Av Nori - 2 april 2012 18:17

Är hängig igen efter ytterligare en ny förkylning. Jag är jäkligt less just nu. Måtte förkylningssäsongen sluta nu!   Annars är jag fortsatta sjukskriven 25 procent. Sammandragningarna har minskat, jag vaknar inte längre av smärtsamma sammandragn...

Av Nori - 25 mars 2012 12:43

Vi har intensifierat husletandet de sista veckorna. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett större hus? Det är alltid något som vi inte gillar. I onsdags så tittade vi på ett hus som vi älskade både tomten och planlösningen på. Besiktningen vis...

Av Nori - 23 februari 2012 09:06

Hej vad tiden går. Om en vecka är det halvtid! Jag börjar faktiskt tro att jag kommer att slippa hemska sammandragningar som gör att jag måste vara sjukskriven. I förra graviditeten var jag nämligen redan sjukskriven och beordrad vila, vila, vila vid...

Ovido - Quiz & Flashcards