Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Det vankas god sömn!

Av Nori - 30 november 2010 13:54

Sista två nätterna har baby J sovit bättre. Han har vaknat ett par gånger fram till kl. 22, men sen har han vaknat vid 02-tiden. Mycket skönt! Därefter har det varit mycket stök och bök och lite si och så med sömnen men på nåt sätt känns det ändå som ett framsteg. Hoppas att det håller i sig nu när jag börjar om med smakisar efter ett tre dagar långt uppehåll.


På torsdag ska baby J sova över hos min mamma och pappa. Det ska bli sååå skönt! Anledningen varför jag alltid tar baby J på nätterna är för att J är bipolär och behöver rutiner och regelbundenhet, och framförallt sömn. Utan sömn ökar risken att han får en episod. Och att vara sjukt trött är lättare än att vara sjukt trött och ha en man som är manisk/deprimerad. Men åh så mycket lättare det skulle ha varit om vi varit två som kunnat ta nätterna! Nu får J ta över på morgonen, så sover jag lite till. På lördag och söndag har jag alltid sovmorgon, så han gör det han kan med sina förutsättningar.

 
 
Eleonore

Eleonore

30 november 2010 17:11

Vad skönt för dig att få sova ostört en hel natt. Det är alltis jag som tar nätterna här, dels för att H inte vaknar av att Cebastian är det. Och att han ska upp mellan fem och sex och jobba. Men jag har ju det riktigt skönt med en son som kan sova till halv nio på morgonen, då gör det inget om han vaknarlite på natten.

http://www.keeta.se

 
Ingen bild

Anna

1 december 2010 14:00

Härligt med sömn!!

 
Pärla

Pärla

1 december 2010 14:47

Hejar på framstegen!!!!

http://omattlangtabarn.blogspot.com

 
Eleonore

Eleonore

3 december 2010 20:07

Fick du sova ordentligt nu då?

http://www.keeta.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nori - 20 april 2012 13:17

Tack och lov så kändes livet som vanligt igen efter en vanlig natts sömn. Det är konstigt att det går att tappa livsglädjen så lätt. Det gör mig lite nervös inför bebisens ankomst. Jag hoppas jag får en hög dos av pigghetshormoner vid förlossningen! ...

Av Nori - 18 april 2012 13:24

Har fått fler kommentarer om att jag verkar må bättre i den här graviditeten. Det gör att jag inte oroar mig (lika mycket) för vikten längre. Redan 26+6.   Men idag, nä, idag är en hemsk dag. Tårarna rinner av trötthet. Lilla J vaknade tre gånger...

Av Nori - 2 april 2012 18:17

Är hängig igen efter ytterligare en ny förkylning. Jag är jäkligt less just nu. Måtte förkylningssäsongen sluta nu!   Annars är jag fortsatta sjukskriven 25 procent. Sammandragningarna har minskat, jag vaknar inte längre av smärtsamma sammandragn...

Av Nori - 25 mars 2012 12:43

Vi har intensifierat husletandet de sista veckorna. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett större hus? Det är alltid något som vi inte gillar. I onsdags så tittade vi på ett hus som vi älskade både tomten och planlösningen på. Besiktningen vis...

Av Nori - 23 februari 2012 09:06

Hej vad tiden går. Om en vecka är det halvtid! Jag börjar faktiskt tro att jag kommer att slippa hemska sammandragningar som gör att jag måste vara sjukskriven. I förra graviditeten var jag nämligen redan sjukskriven och beordrad vila, vila, vila vid...

Ovido - Quiz & Flashcards