Alla inlägg den 15 november 2010

Av Nori - 15 november 2010 11:04

Förra veckan var jag hos psykolog-tanten som jag kallat henne i min skalle. Det visade sig att hon hade en 3-åring hemma och att hon är i ungefär min ålder. Tant, ja. Kanske sa mer om den som sa (tänkte) det...


I varje fall är det bra men fruktansvärt jobbigt att gå och prata. Tårarna rinner så fort hon ställer första frågan till dess jag går därifrån. Igår kom jag på varför det är så himla jobbigt. Jo, det blir ju fokus på mig. Mig! I vanliga fall ligger fokus på baby J eller på J. Eller tidigare på mina medarbetare eller ännu lite tidigare på mina sjukförsäkrade. Fokus har inte behövt ligga på mig för jag har tagit hand om mig ändå. Ätit okej, motionerat och alltid, alltid, alltid varit väldigt noga med min sömn.


Ta bort sömnen ur ekvationen och jag pajjar. Som psykologtanten sa - du är utan reserver. Jag kände det när hon sa det, att det var sant. Det är så det är och det är därför "allt" blir så tungt och jag bryter ihop om jag inte får sova på morgonen.


Nästa helg skulle J åka på företagsfest med övernattning. Jag sa att visst får du det OM du fixar så att någon kommer hit på morgonen så jag får sova. Heja mig! Jag orkar faktiskt inte behöva bryta ihop så ofta. Det är jobbigt och jag tycker att mitt basala behov av sömn är viktigare än att han får roa sig igen.


J sov med baby J natten till lördag också. Det vore skönt om det kunde bli en tradition.


Skapa flashcards