Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Nori - 11 oktober 2010 14:47

Idag kände jag en första liten, liten vass kant i baby J's underkäke. Första tanden! Fick dock inte titta i hans mun för att se hur långt upp den kommit, men jag antar att det snart kommer att vara omöjligt att missa den när han gapar och skrattar.


Fick tag på läkaren också som sa ok till att öka dosen Movicol. Skönt - nu ska vi utöka matportionen lite!


Baby J har sovit ganska bra de sista två nätterna, bara vaknat tre-fyra gånger. Mycket skönt! Nu fattas bara att jag ska förstå att jag kan sova också och inte ligger vaken och väntar på att baby J "snart ska vakna". Jag hoppas att trenden håller i sig och att jag blir lite bättre på att sova.


En anledning till att baby J sover lite bättre kan vara att vi kämpat lite mer med att låta honom somna av sig själv utan att vi nästan vaggar honom till sömns. Kanske är det det som ger resultat, eller så är det så att det är tanden/magen/nåt annat som stört  honom och nu är det över. Ja, jag tänker inte analysera det mera utan vara glad om den bättre sömnen stannar ett tag.

Ovido - Quiz & Flashcards