Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Under isen

Av Nori - 30 september 2010 16:57

Jag är så trött att jag tror att jag ska gå av. Tårar trillar mest hela tiden och att få på sig kläder och ta sig utanför dörren är ett jätteprojekt. Jag är så ömtålig och sårbar. Så fort någon frågar hur jag mår bryter jag ihop. Ganska många har frågat den här veckan, så jag antar att det syns utanpå hur jag känner mig inuti.


En fördel är att jag inte oroar mig för min och J's relation. Antingen har det blivit bättre eller så orkar jag inte oroa mig. Jag vet inte och jag tänker inte tänka på det heller.


Min älskade, älskade baby J, kan du inte försöka sova lite bättre? Att vakna var 40-60 minut och därtill ha minst ett vakenpass per natt och sedan göra morgon vid sex - halv sju orkar din mamma inte med längre.

 
 
Caroline

Caroline

30 september 2010 17:30

Å, det är så jobbigt när man liksom brakar ihop. Och ändå fungerar man, gör allt, måste, borde. Det är jobbigt att vara trött, jag tror jag nått något som skulle kunna kallas för kronisk sömnbrist och jag antar att jag fungerar rätt bra ändå, fast det blivit så. Men idag är jag ingen höjdare och jag vet egentligen inte varför. Jag bara inte håller ihop. Ska vi bryta ihop ihop?!

http://min.bakel.se

 
Lilla Mysan

Lilla Mysan

30 september 2010 23:10

Kan ni inte bytas av så att du får sova en hel natt? En helg eller så när inte J ska jobba? Pumpa ur under dagen och spara till natten, du sover på soffan eller någon annanstans, kanske till och med sover borta, och så har J hand om baby J en natt. Så att du får sova. Det är tortyr att inte få sova, det är så man torterar krigsfångar. Tillsist blir man sjuk. På riktigt. Det låter som om du verkligen behöver hjälp!

http://lillamysan.se

 
Nori

Nori

2 oktober 2010 10:15

Lilla Mysan - Min man är bipolär och behöver sömn för att inte risker skov, men fortsätter det så här så måste han ta en natt ändå.

http://nori.bloggplatsen.se

 
Lilla Mysan

Lilla Mysan

2 oktober 2010 20:26

Ah, jag förstår. Men EN natt kanske han klarar? Om han får sova sen på dagen när du kan ha baby J?

http://lillamysan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nori - 20 april 2012 13:17

Tack och lov så kändes livet som vanligt igen efter en vanlig natts sömn. Det är konstigt att det går att tappa livsglädjen så lätt. Det gör mig lite nervös inför bebisens ankomst. Jag hoppas jag får en hög dos av pigghetshormoner vid förlossningen! ...

Av Nori - 18 april 2012 13:24

Har fått fler kommentarer om att jag verkar må bättre i den här graviditeten. Det gör att jag inte oroar mig (lika mycket) för vikten längre. Redan 26+6.   Men idag, nä, idag är en hemsk dag. Tårarna rinner av trötthet. Lilla J vaknade tre gånger...

Av Nori - 2 april 2012 18:17

Är hängig igen efter ytterligare en ny förkylning. Jag är jäkligt less just nu. Måtte förkylningssäsongen sluta nu!   Annars är jag fortsatta sjukskriven 25 procent. Sammandragningarna har minskat, jag vaknar inte längre av smärtsamma sammandragn...

Av Nori - 25 mars 2012 12:43

Vi har intensifierat husletandet de sista veckorna. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett större hus? Det är alltid något som vi inte gillar. I onsdags så tittade vi på ett hus som vi älskade både tomten och planlösningen på. Besiktningen vis...

Av Nori - 23 februari 2012 09:06

Hej vad tiden går. Om en vecka är det halvtid! Jag börjar faktiskt tro att jag kommer att slippa hemska sammandragningar som gör att jag måste vara sjukskriven. I förra graviditeten var jag nämligen redan sjukskriven och beordrad vila, vila, vila vid...

Ovido - Quiz & Flashcards