Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Godkänd

Av Nori - 7 september 2010 15:11

Äntligen, äntligen! Baby J har slutat att tappa i vikt, utan ligger kvar på samma kurva. I varje fall den här gången. Förhoppningsvis håller det i sig. Vägning igen nästa vecka.


Och han har ätit  1 tsk potatispuré tre dagar i rad och idag kom stor-dumpen. Bra det. Han sover ju crappy fortfarande, men på ett annat sätt. Ofta fisar som sitter på tvären som jag får hjälpa till att trycka ut. Antar att det kommer att vara så ett bra tag. Halsbränna-medicinen gör förmodligen verkan.


Däremot hörde både läkaren och överläkaren ett "surr" på hjärtat, så det blir remiss för att kolla upp det ordentligt.




Gaser · Hjärta · Mage · Sömn
 
 
Ingen bild

Anna

7 september 2010 20:48

Hej! Jag har bara "skummat" igenom din blogg. Jag har haft jättekämpigt med min andra son vad gäller maten (slapp magmun) och tunn bröstmjölk (han var konstant hungrig). Efter några månader lyckades han ÄNTLIGEN ta nappflaskan och det blev bättre när han fick ersättning. Sen när han var 7 månader började han bli förstoppad. Det var det enda som var fokus "har han gjort nr 2 idag eller inte och om ja hur var det?" Vi hällde i honom lactolos men det hjälpte inte. Det som hjälpte var Sempers minidroppar (heter det så?) i kombination med en osteopat. Tack vare detta kom tarmarna igång och äntligen kunde han börja äta (han förknippade mat med ont i magen... - inte så konstigt). Började äta bättre och sova bättre!
Jag känner med dig och din trötthet. Jag VET hur kämpigt det är! Gråt. Vila. Vila. Promenera utan baby J - fyll på med egen energi. Gör något som bara involverar dig - tex träna eller dylikt. Det måste göras för att du inte ska gå under särskilt när du också har en tuff situation med din make. Lycka till!

 
Eleonore

Eleonore

8 september 2010 21:08

Vet precis hur det är när orken försvinner, jag vill bara sätta mig ner och gråta. Riktigt skönt med morgonrocksdagar!!

http://www.keeta.se

 
Nori

Nori

12 september 2010 10:37

Anna - tack för din kommentar. Jag vet att jag måste bli bättre på att ta hand om mig själv för att jag ska orka. Jag ska verkligen göra mitt bästa.

Eleonore - ja verkligen välbehövligt med "utan krav"-dagar ibland.

http://nori.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nori - 20 april 2012 13:17

Tack och lov så kändes livet som vanligt igen efter en vanlig natts sömn. Det är konstigt att det går att tappa livsglädjen så lätt. Det gör mig lite nervös inför bebisens ankomst. Jag hoppas jag får en hög dos av pigghetshormoner vid förlossningen! ...

Av Nori - 18 april 2012 13:24

Har fått fler kommentarer om att jag verkar må bättre i den här graviditeten. Det gör att jag inte oroar mig (lika mycket) för vikten längre. Redan 26+6.   Men idag, nä, idag är en hemsk dag. Tårarna rinner av trötthet. Lilla J vaknade tre gånger...

Av Nori - 2 april 2012 18:17

Är hängig igen efter ytterligare en ny förkylning. Jag är jäkligt less just nu. Måtte förkylningssäsongen sluta nu!   Annars är jag fortsatta sjukskriven 25 procent. Sammandragningarna har minskat, jag vaknar inte längre av smärtsamma sammandragn...

Av Nori - 25 mars 2012 12:43

Vi har intensifierat husletandet de sista veckorna. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett större hus? Det är alltid något som vi inte gillar. I onsdags så tittade vi på ett hus som vi älskade både tomten och planlösningen på. Besiktningen vis...

Av Nori - 23 februari 2012 09:06

Hej vad tiden går. Om en vecka är det halvtid! Jag börjar faktiskt tro att jag kommer att slippa hemska sammandragningar som gör att jag måste vara sjukskriven. I förra graviditeten var jag nämligen redan sjukskriven och beordrad vila, vila, vila vid...

Ovido - Quiz & Flashcards