Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Egenterapi

Av Nori - 2 september 2010 10:07

Jag är slut och orkeslös. Jag tycker att det är lite konstigt, för att spädbarn sover dåligt vet man ju. Och andra orkar, men inte jag?


I varje fall så träffade jag BVC's psykolog igår och pratade lite. När jag berättade om hur jag och J haft det de sista två åren så fick hon mig att förstå att jag faktiskt blivit dränerad på energi av en massa saker. Som t ex J's depression, min sjukskrivning under graviditeten med oron om en för tidig förlossning, sedan J's bipolära sjukdom och baby J's kolik som fortsatt med baby J's dipp på viktkurvan och magproblem med dålig sömn. 


Att energin tar slut om man inte fyller på är ju inte så konstigt. Jag fick två råd. Dels att be mer om hjälp (det är inte fult!) och dels att göra saker som fyller på mina energidepåer.


Men nu förstår jag varför jag hellre bakar än städar om jag känner att jag har lite tid och ork över under dagen. Baka ger energi för det är kul, och städa det bara tar energi... Ha, undrar hur länge jag kan skylla på det och skippa städningen?!

 
 
stora Morran

stora Morran

2 september 2010 17:17

Skickar en styrkekram till dig.

http://www.storamorran.blogspot.com

 
Nori

Nori

3 september 2010 14:12

Tack!

http://nori.bloggplatsen.se

 
Linnéa

Linnéa

19 september 2010 00:04

Ja heja dig! Du verkar vara en riktig stålmamma. Man MÅSTE be om hjälp ibland, om det blir för mycket.

http://linneazerpe.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nori - 20 april 2012 13:17

Tack och lov så kändes livet som vanligt igen efter en vanlig natts sömn. Det är konstigt att det går att tappa livsglädjen så lätt. Det gör mig lite nervös inför bebisens ankomst. Jag hoppas jag får en hög dos av pigghetshormoner vid förlossningen! ...

Av Nori - 18 april 2012 13:24

Har fått fler kommentarer om att jag verkar må bättre i den här graviditeten. Det gör att jag inte oroar mig (lika mycket) för vikten längre. Redan 26+6.   Men idag, nä, idag är en hemsk dag. Tårarna rinner av trötthet. Lilla J vaknade tre gånger...

Av Nori - 2 april 2012 18:17

Är hängig igen efter ytterligare en ny förkylning. Jag är jäkligt less just nu. Måtte förkylningssäsongen sluta nu!   Annars är jag fortsatta sjukskriven 25 procent. Sammandragningarna har minskat, jag vaknar inte längre av smärtsamma sammandragn...

Av Nori - 25 mars 2012 12:43

Vi har intensifierat husletandet de sista veckorna. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett större hus? Det är alltid något som vi inte gillar. I onsdags så tittade vi på ett hus som vi älskade både tomten och planlösningen på. Besiktningen vis...

Av Nori - 23 februari 2012 09:06

Hej vad tiden går. Om en vecka är det halvtid! Jag börjar faktiskt tro att jag kommer att slippa hemska sammandragningar som gör att jag måste vara sjukskriven. I förra graviditeten var jag nämligen redan sjukskriven och beordrad vila, vila, vila vid...

Skapa flashcards