Alla inlägg den 1 september 2010

Av Nori - 1 september 2010 19:00

Konstigt det där, att jag inte orkar skriva när det är riktigt jobbigt. Istället sparar jag och skriver när det ligger lite bakom mig. 


Baby J har ätit medicin mot halsbränna i en vecka. Han har haft några nätter när han sovit bra och några nätter när han sovit crappy. Ett framsteg i varje fall, eftersom alla nätter inte är hemska!


Vi har fått en ny mjölkfri ersätttning utskriven som han ätit (med en massa vaniljsocker) i fyra dagar. Den har han kunnat äta utan att magen blivit sämre, så som den blivit av de andra ersättningarna. Jag är så glad!


Frågan är om det är ersättningen som är så mild att den funkar, eller om det är medicinen som gör att det går. Det ska bli spännande att prova med en smakis för att se hur magen reagerar. Det har jag tänkt att göra till helgen, vilket jag ser fram emot!


Natten när baby J var vaken en gång i halvtimmen var samma dag som han kom på att han kunde sikta på saker på golvet och hasa sig dit. Kul! Så att han sov dåligt då kan jag verkligen förstå. Än kryper han inte, men det är väl inte så långt borta och framåt tar han sig ju. Konstigt att det är sladdar och våra skor som är roligast att leka med och inte hans leksaker som ligger spridda runt hela golvet. Kanske ska jag fatta hinten och plocka upp hans grejer...

Skapa flashcards