Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Minifom

Av Nori - 21 juni 2010 12:24

Ja, nu har vi gjort ett allvarligt försök under fyra dagar att sluta med Minifom eftersom jag tänkt att det ändå bara är tjafs och att företaget tjänar en massa pengar på att rädda föräldrar inte vågar sluta med dropparna eftersom magontet kan ha blivit bättre tack vare dropparnas effekt.


Men, jag måste tyvärr säga att för baby J har dropparna effekt. Utan droppar rapar han mindre och har svårare att prutta. Resultatet blir en en gnällig och ledsen baby J med magont, som kräver mer uppmärksamhet, som sover sämre och äter sämre. Och så vill ju ingen förälder ha det misstänker jag. Inte jag i varje fall.


Så, härmed återupptas det meckiga användandet av Minifom före varje måltid.

 
 
Caroline

Caroline

21 juni 2010 17:01

Jag freestylar lite och kör flaskan rätt i munnen när jag inte ammar framför datorn för där ligger en sked!

http://bakelse.wordpress.com

 
Nori

Nori

28 juni 2010 21:36

Låter härligt avslappnat. Kanske kan bli min melodi också!

http://nori.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nori - 20 april 2012 13:17

Tack och lov så kändes livet som vanligt igen efter en vanlig natts sömn. Det är konstigt att det går att tappa livsglädjen så lätt. Det gör mig lite nervös inför bebisens ankomst. Jag hoppas jag får en hög dos av pigghetshormoner vid förlossningen! ...

Av Nori - 18 april 2012 13:24

Har fått fler kommentarer om att jag verkar må bättre i den här graviditeten. Det gör att jag inte oroar mig (lika mycket) för vikten längre. Redan 26+6.   Men idag, nä, idag är en hemsk dag. Tårarna rinner av trötthet. Lilla J vaknade tre gånger...

Av Nori - 2 april 2012 18:17

Är hängig igen efter ytterligare en ny förkylning. Jag är jäkligt less just nu. Måtte förkylningssäsongen sluta nu!   Annars är jag fortsatta sjukskriven 25 procent. Sammandragningarna har minskat, jag vaknar inte längre av smärtsamma sammandragn...

Av Nori - 25 mars 2012 12:43

Vi har intensifierat husletandet de sista veckorna. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett större hus? Det är alltid något som vi inte gillar. I onsdags så tittade vi på ett hus som vi älskade både tomten och planlösningen på. Besiktningen vis...

Av Nori - 23 februari 2012 09:06

Hej vad tiden går. Om en vecka är det halvtid! Jag börjar faktiskt tro att jag kommer att slippa hemska sammandragningar som gör att jag måste vara sjukskriven. I förra graviditeten var jag nämligen redan sjukskriven och beordrad vila, vila, vila vid...

Ovido - Quiz & Flashcards