Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Nori - 14 maj 2010 16:31

Ja, just det.

Att tänka en stund varje vår. (Och inte vänta till ens egen mamma säger till.)

Tänk pollen.

Tänk trötthet.

Tänk kliande ögon.

Tänk. Tänk. Tänk.


Ja tänk om jag gjorde det, då skulle jag inte behövt känna mig så trött och orkeslös som jag gjort nu den sista tiden. Tyvärr kan jag inte äta min vanliga allergimedicin medan jag ammar men jag har köpt ett preparat som heter Nasaleze som jag hoppas ska göra susen.


Tycker faktiskt redan att det kliar mindre i ögonen.

Men det kan lika gärna vara placebo.

Vad vet jag?

Av Nori - 14 maj 2010 10:00

Jag håller på att förbereda ett födelsedagsfirande. Mitt! Men det är lite svårt att baka en saftig tårtbotten utan ägg. Att göra kakan mjölkproteinfri är ju enkelt, men tyvärr inte lika gott. Vispgrädde hör ju liksom till...


Jag har i varje fall bestämt mig för att jag ska försöka göra sockerkaksbottnar med chokladsmak med en kolafyllning som mellanlager och sedan garnera med chokladglasyr.


Jag hoppas att det blir gott även fast det inte är mitt förstaval. Det hade nog varit en chokladmoussetårta eller en vanlig gräddtårta. Men det får bli nästa år istället.

Skapa flashcards