Alla inlägg den 16 mars 2010

BVC

Av Nori - 16 mars 2010 13:12

Idag har vi varit på BVC och mätt och vägt baby J. Det var också dags för checkup av en läkare. Allting såg fint ut och vi ska fortsätta att locka honom att vända huvudet mer åt höger så att det inte blir några problem med det senare. Jag fick bekräftat att jag gör och tänker på rätt sätt när det gäller kosten, så det är bara att fortsätta kämpa för att hitta de saker som han inte tål.


Baby J är sju veckor, väger numer 4290 g, är 55 cm lång och har ett huvudomfång på 36,5 cm. Han har alltså gått upp 390 g på två veckor och växt 2,5 cm. Följer sin kurva fint!


BVC
Av Nori - 16 mars 2010 08:45

Ja, det går att sammanfatta gårdagens test med att äta kiwi med ett "nej". Enligt baby J då, för han stökade och bökade vid bröstet på eftermiddagen och kvällen och kunde inte sova på rygg på grund av alla gaser, så han har sovit på min mage hela natten.


Kan ju vara ett sammanträffande, att han bara hade en dålig dag liksom, men jag tänker nog vänta ett tag till innan jag provar kiwi igen.


Gaser · Kolik · Sömn
Ovido - Quiz & Flashcards