Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Nori - 19 februari 2010 21:12

Just nu sitter jag och fredagsmyser med baby J i knät. Han sover och mår gott och har inte ont i magen för en gångs skull. Jätteskönt!


Igår ammade jag kl. 22, kl. 00, kl 04 och kl 07:30 sedan tog J över och tröstade en kille med magknip fram till kl. 09:45 då vi ammade igen och jag steg upp. På det stora hela en fin natt alltså, baby J hade lite svårt att somna om vid fem-snåret så jag fick vagga honom lite.


Idag har hela familjen varit på konditori och smaskat bakelser. Mums! Dessutom fick jag och J prata lite och reda ut lite kommunikationsmissar som gjort att vi missuppfattat varandra de senaste dagarna. Det var lite kallt ute, men baby J låg nedbäddad och skyddad i vagnen så det var bara jag och J som klagade på kylan.


Vi postade även brevet till Skattemyndigheten där vi anger baby J's namn och blanketten till Försäkringskassan till vilket konto vi vill ha barnbidraget utbetalt. Viktiga grejer - tänk att han finns i alla system redan. Han som nyss kommit till den här världen...

Ovido - Quiz & Flashcards