Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Nori - 6 februari 2010 20:30

Och när han är vaken och inte låter. På nätterna däremot när han ynkar och gnäller och skriker och bara vill snutta då är han inte lika rolig!


Han har helt klart samma dygnsrytm som i magen - vaken från 21-22 till klockan 01-02. Precis på min bästa sovtid. Jag hoppas han börjar förstå konceptet med dag och natt snabbt!

Av Nori - 6 februari 2010 12:45

Tankar efteråt


Om det blir någon nästa gång/nästa förlossning ska jag vara tydlig med att jag måste få hjälp med att slappna av när jag ska sys och gärna även mer coaching under värkarna, för att försöka slappna av bättre under själva värken. Mellan värkarna klarade jag av att släppa spänningarna ganska bra. J hjälpte till genom att stryka mig över pannan och släta ut de rynkorna. Han sa att jag var duktig, att det gick bra, att vi hunnit långt etc. Han gjorde det bra även om jag inte minns att han gjorde det...


Det gjorde ju även rejält ont nedåt under värkarna, kanske skulle jag ha kunnat få bättre hjälp med smärtlindring där? Eventuellt med kylda/värmda handdukar i underlivet. Det skulle inte göra någonting om jag sprack lite mindre, om jag får önska.

Skapa flashcards