Alla inlägg den 28 december 2009

Av Nori - 28 december 2009 15:01

Tillbaka från ett besök hos barnmorskan, såhär i vecka 32+6. Järnvärdet var 124, blodtrycket 115/75, SF-mått 32 och bebisens huvud är fixerat. Det är därför jag har känt lite ilningar mot blygdbenet och ett större tryck mot anus.


Dessvärre har mina sammandragningar påverkat livmodertappen. Jag hade ju liksom slutat att oroa mig för att mina sammandragningar gjorde det, men det kom upp när vi pratade om min förkylning och jag sa att jag varit vaken mycket på natten och därför märkt hur mycket sammandragningar jag har. Barnmorskan var inte helt nöjd, så hon kollade tappen, märkte att den var mjukare och gav mig en läkartid på onsdag så får vi se vad som händer då. Eventuellt blir det heltidssjukskrivning.


Jag hoppas att lilla bebisen vill stanna där inne åtminstonde till v. 36!

Ovido - Quiz & Flashcards