Alla inlägg den 20 december 2009

Av Nori - 20 december 2009 16:14

... det blir många sammandragningar.


Hjälp så trött jag är! Igår kväll var vi hemma hos min kompis med sambo. De andra drack vin, rom, konjak och glögg. Jag drack julmust och åt desto mer pepparkakor, skumtomtar och julgodis.


Det var riktigt trevligt, men jag fick ont i ryggen och ganska mycket sammandragningar. Min kropp är inte längre gjord för att sitta på vanliga köksstolar. Mycket märkligt.


Idag har vi haft oväntat främmande hela dagen, och jag har servat så gott jag har orkat. Det innebar bland annat att barnens mamma själv fick laga mat till sina barn och diska bort efter alla vuxnas lunch. Själv låg jag under tiden och försökte att vila bort alla sammandragningar.


Det är ju lite tragiskt att jag inte ens orkar lite vanligt hushållsarbete, men det är väl bara att försöka att gilla läget. Det närmar sig i varje fall slutet.


Ikväll ska jag ligga i soffan och göra ingenting!

Skapa flashcards