Alla inlägg den 16 november 2009

Av Nori - 16 november 2009 18:46

Den här dagen har också varit bra om man räknar sammandragningsmässigt. Inte farligt alls och ändå har jag jobbat ungefär sex timmar. Dock bara drygt två på jobbet. Resten har jag jobbat hemma liggandes i soffan. Det känns bättre stressnivåmässigt också, för jag har gjort bort stora poster som legat och tyngt på mina axlar. Med hjälp förstås, annars skulle det aldrig ha gått.


I morse fick jag världens finaste sms av min kompis M. Jag är så tacksam för att jag har henne.


J var till läkaren på förmiddagen, nu är han heltidssjukskriven igen. Jobbigt på ett sätt - hans dröm kraschade igen, men bra på ett annat. Nu kan vi kanske bli mer realistiska i vad han egentligen orkar med, så att kraven blir mer lagom. Det som skrämmer mig är dock att jag förmodligen kommer att få klara allting med bebisen själv. Det känns tungt och jobbigt, men det måste ju gå. Jag hoppas kunna prata med barnmorskan om det för att kunna få lite vägledning.


Nu fortsätter den hektiska jobbperioden med tjänsteresor. Åker imorgon bitti, kommer hem på torsdag. Är ledig på fredag och sedan nästa vecka startar nästa tjänsteresa som börjar på måndag och då kommer jag tillbaka hem på onsdag kväll eller torsdag morgon. Huvva. Det blir tufft! Värst av allt är ju allt jobb som blir liggande och det som hinner växa till sig när jag inte är på plats. Hoppas att jag kommer att klara det på ett bra sätt...

Skapa flashcards