Alla inlägg den 9 november 2009

Av Nori - 9 november 2009 14:40

Jag kom på att jag mestadels skriver när det är jobbigt och jag mår dåligt... och det är väl då jag behöver få ur mig det helt enkelt. Idag är en bra dag, få sammandragningar, jag känner mig fin, magen är lagom stor, inga finnar och håret helt ok. Bebisen är urmysig, sparkar och rör på sig lagom mycket.


J kom hem till lunch och hade kunnat plugga rätt bra i två timmar vilket också gjorde mig glad! Bra känslor idag alltså!


Det negativa som jag bär med mig har med jobbet att göra och en omorgansation som kommer att innebära att mitt jobb ändras till det sämre. Jag känner faktiskt att jag tappar sugen litegrann och att jag vill börja kolla runt efter andra jobb. Jag har alltid gillat min närmsta chef, men hon ger mig inte mycket stöd nu tycker jag.


Jaha, jag kunde inte riktigt hålla mig från att skriva nåt negativt även om huvudkänslan jag har faktiskt är positiv. Men det är väl det som är livet kanske??!! Man får ta det goda med det onda, eller nåt sånt.

Av Nori - 9 november 2009 10:33

I går kväll när vi körde hem från J's hemstad hade vi en så härlig och givande diskussion i bilen. Vi pratade om hur J's mamma är och hur hennes uppfostran påverkat honom och hur vi vill påverka vårt barn. Det är så skönt att vi är överens om att hennes sätt att se på livet inte är det sätt som vi vill att vårt barn ska ha.


Livet är inte måsten, utan livet är aktiva val. Och med det som utgångspunkt är vi övertygade om att människan mår bättre och bli mer sann mot sig själv och sina värderingar.



Helgen var i övrigt jättehärlig. J's pappa med nya fru har ett skönt sätt och jag behövde inte känna mig obekväm trots att jag i princip låg i soffan hela dygnet vi var där... Sammandragningarna höll sig därför på en bra nivå under hela helgen. Skönt!



Ytterligare plus med helgen var all den goda maten, tårtan hos J's barndomskompis och matlådorna från hans mamma!

Skapa flashcards