Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Trött och seg och dum

Av Nori - 29 oktober 2009 20:46

Dagen började riktigt bra, sov till halv åtta ungefär och låg sedan och kollade lite på tv innan jag klev upp. Efter frukosten städade jag i garderoben och la undan alla tröjor och byxor jag inte längre kan ha till den översta hyllan. Där knycklade jag in allting, så nu finns kläder som passar nära till hands.


Sen hade jag ju en massa planer på andra saker jag skulle fixa, men efter det lilla stöket började sammandragningarna och jag fick lägga mig och vila istället. Mycket tidigare än vad jag hade trott.


Sedan har jag massa jobb-saker som måste vara klara kl. 08:00 på måndag morgon. Tror någon att jag har gjort någon av de arbetsuppgifterna? Nej, naturligtvis inte. Sitter och är så förbannand på mig själv och undrar hur jag tänker. Varför är jag så jävla dum?? Nu måste jag ju stiga upp tidigt imorgon och jobba innan vi åker bort på vår weekend, alternativt sitta på söndag kväll.


Dessutom har jag tryckt i mig en massa onyttiga saker i kväll efter middagen, tröstätit kan man kalla det. En marängpåse, glass, lite varmchoklad, mjölkchoklad, nötter och annat. Så jävla onödigt. Inte mår jag bättre av det, snarare sämre. Åååååh så dum jag är. Jag blir så less på mig själv. Känner hur jag lagt på mig 1 kg i onödan bara idag. Suck.


Som grädde på moset känner jag en förkyning på gång. Det kliar i ögonen, jag har lite huvudvärk och lite trötthetskänsla i kroppen.


Skiiiiiitdag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nori - 20 april 2012 13:17

Tack och lov så kändes livet som vanligt igen efter en vanlig natts sömn. Det är konstigt att det går att tappa livsglädjen så lätt. Det gör mig lite nervös inför bebisens ankomst. Jag hoppas jag får en hög dos av pigghetshormoner vid förlossningen! ...

Av Nori - 18 april 2012 13:24

Har fått fler kommentarer om att jag verkar må bättre i den här graviditeten. Det gör att jag inte oroar mig (lika mycket) för vikten längre. Redan 26+6.   Men idag, nä, idag är en hemsk dag. Tårarna rinner av trötthet. Lilla J vaknade tre gånger...

Av Nori - 2 april 2012 18:17

Är hängig igen efter ytterligare en ny förkylning. Jag är jäkligt less just nu. Måtte förkylningssäsongen sluta nu!   Annars är jag fortsatta sjukskriven 25 procent. Sammandragningarna har minskat, jag vaknar inte längre av smärtsamma sammandragn...

Av Nori - 25 mars 2012 12:43

Vi har intensifierat husletandet de sista veckorna. Att det ska vara så himla svårt att hitta ett större hus? Det är alltid något som vi inte gillar. I onsdags så tittade vi på ett hus som vi älskade både tomten och planlösningen på. Besiktningen vis...

Av Nori - 23 februari 2012 09:06

Hej vad tiden går. Om en vecka är det halvtid! Jag börjar faktiskt tro att jag kommer att slippa hemska sammandragningar som gör att jag måste vara sjukskriven. I förra graviditeten var jag nämligen redan sjukskriven och beordrad vila, vila, vila vid...

Skapa flashcards