Alla inlägg den 26 september 2009

Av Nori - 26 september 2009 12:45

Det som känns besvärligt just nu, när det känns som om jag börjat få koll på när sammandragningarna kan hållas på en rimlig nivå är att min kropp protesterar. Jag får ont i ryggen och höfterna på grund av inaktiviteten.


Min kropp har alltid protesterat när jag varit för stilla, jag har helt enkelt mått bäst av att träna och röra på mig. Och det kan jag inte göra nu! Vad ska jag göra och hur ska jag förhålla mig till det?


Om jag inte vaknar av sammandragningar så vaknar jag för att det smärtar i kroppen och så får jag försöka hitta en ny ställning, vilket går sådär. På dagarna molar det ju också, men det är lättare att inte låtsas om det för att jag kan fokusera på andra saker. På natten är det svårt att tänka bort, smärta gör det svårt att slappna av.


Hur sjutton ska det bli om några veckor, och än värre, om några månader? Jag är ju bara i vecka 20...

Av Nori - 26 september 2009 09:29

Gårdagen var en riktigt bra dag! Gud så skönt att vara hemma hela dagen, sammandragningarna var på en helt okej nivå! Fortfarande för mycket för att vara normalt, men inte så mycket att att jag fick molvärk eller tung mage. Att det ska behövas i princip viloläge hela tiden...


Satt uppe i nån timme och jobbade och kände direkt att det blev mer, men avslutade och la mig ner och då lugnade det faktiskt ner sig inom ett par timmar. Skönt! Låg framför brasan och läste i princip hela dagen. Najs!


J var och delade älgkött, så jag fick middag hemma hos mamma och pappa. God lasagne och skönt att slippa att laga mat!

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards